MeloPL Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Witam, tym razem mam problem z wykonaniem paska, który pokazuje, ile hero ma sił, by biegać. Bieganie odbywa się, gdy bieg=true. Sam skrypt na bieganie jest już napisany, teraz chodzi tylko o wytrzymałość. Proszę radę, gotowy skrypt, lub jakąkolwiek pomoc. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 GML //create wtc=100 //np. maxwtc=100; //step if(wtc>0) { if(keyboard_check(vk_shift)) { bieg=true; } } if(bieg) { if(wtc>0) wtc-=1; } else if(wtc<maxwtc) wtc+=1; //draw draw_rectangle(twojex,twojey,dlugoscpaska/maxwtc*wtc,twoje2y); Powinno działać za twojex itp. podstaw swoje wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 @ZeroXbot W jaki sposób mają wyglądać podstawione wartości? Próbowałem z (na przykład) "x+1", lub samymi liczbami, lecz tak, czy siak, pokazuje taki błąd "at position 36: Wrong number of arguments to function or script." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 ah sorry, na końcu w draw rectangle , powinien byc jeszcze jeden argument i daj mu 0. A wartości to współrzędne jakie ty tam chcesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Po zastosowaniu eventu draw w obj hero, zamiast hero, wyświetlany jest prostokąt, ale jeśli zastosuję event draw w nowym obiekcie, to mimo, że wciskam shift, a hero biega, to pasek (prostokąt) jest w jednym miejscu i się nie zmienia. Nie wiem, czy coś źle robię. Mój skrypt na bieganie, to: if keyboard_check(vk_shift) bieg=true else bieg=false; if bieg=true s=10; if bieg=false s=7; gdzie "s" to prędkość. Potrzeba tylko paska, który po zupełnym zmniejszeniu robił "bieg=false", a po tym zaczął się stopniowo ładować. Dzięki za poświęcenie na mnie czasu ;) Czy robię coś nie tak, że nie działa? ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 jesli w innym obiekcie pasek robisz to adresowac zmienne musisz do konkretnego obiektu (gracz) albo na globalnych POŁĄCZONO: jak stoisz to odpoczywasz, jak idziesz to sie nie meczysz, jak biegniesz, to meczysz sie ze az pot leci ciurem w create: kondycha=10 // wytrzymalosc kondycha_max=10 // max kondychy step: direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) if keyboard_check(vk_nokey) { speed = 0 kondycha += 0.3 } if keyboard_check(vk_up) { speed = 7 } if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_shift) { kondycha -= 0.5 speed = 10 } if kondycha >= kondycha_max { kondycha = kondycha_max } if kondycha <= 0 { kondycha = 0 } draw: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) draw_rectangle(view_xview + 16, view_yview + 16, 100/kondycha_max*kondycha, view_yview - 20, 0) enyoy EDIT: SORRY ZA DUBBLE POST :< DOPIERO SIE SKAPŁEM :( TO SIE WIECEJ NIE POWTORZY! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 jesli w innym obiekcie pasek robisz to adresowac zmienne musisz do konkretnego obiektu (gracz) albo na globalnych No wiem, to chyba oczywiste. :P Dziękuję! :D Już działa, lecz mam jeszcze takie pytanie. Czy da się zmienić położenie tego paska nieco niżej, ustawić czarną ramkę dla tego paska, a na dodatek przekolorować ten pasek na szary kolor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 draw_rectangle_color(view_xview + 16, view_yview + 32/*tutaj zmieniasz wysokość. im więcej po plusie tym niżej*/, 100/kondycha_max*kondycha, view_yview - 20, c_gray,c_gray,c_black,c_gray, 1) z kolorami to pokombinuj sobie, mozliwosci jest ful. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ok, ramkę zrobiłem już sam na podstawie tego kodu. U mnie całość wygląda tak: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); draw_rectangle_color(view_xview + 0, view_yview + 61, 151, view_yview + 43, c_black,c_black,c_black,c_black, 1); draw_rectangle_color(view_xview + 1, view_yview + 60, 150, view_yview + 44, c_white,c_white,c_white,c_white, 0); draw_rectangle_color(view_xview + 1, view_yview + 60, 150/kondycha_max*kondycha, view_yview + 44, c_gray,c_gray,c_gray,c_gray, 0); Gdzie to drugie od góry jest ramką, trzecie białym polem, a to na dole szarym paskiem. Wielkie dzięki za pomoc, masz u mnie sporego plusa! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się