uzu13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Witam. Mam problem z przeciwnikami. Chodzą oni losowo w kierunkach góra, dól, lewo i prawo(przy każdym ruchu wlącza sie animacja{inna}). I mam obj. budynek. Gdy obj. przeciwnik zderzy sie z obj.budenek przeciwnik przez chwile odbija się i jest taka animacja z jaką zderzył sie z bydynkiem. ( moze nie rozumiecie o co chodzi). Chodzi mi o to ze: jak zrobic gdy obj. przeciwnik zderza sie z obj. budynek jego animacja obraca sie o 180stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Nie do końca zrozumiałem... Uderza się w budynek (jest animacja), a później ma iść w drugą stronę, tak? Nie wiem jaki masz kod, ale będzie to cos takiego chyba: GML direction-=180; daj to w zderzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Uderza się w budynek (jest animacja), a później ma iść w drugą stronę, tak? tak, i przy odwroceniu w droga str ma sie zmienic animacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 zobacz przykład gry dołączony do GM'a, tam jest jak coś w tym stylu a z tym direction-180 to się nie sprawdzi bo gdy kolizja trwa dłużej niż 1 step do będzie np. 2x -180 i wtedy się zatrzyma na budynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Nie wiem o jaki przykład ci chodzi, bo mi chodzi o to ze jak obj zderzy się z obj1 to obj ma sie odbic i zmienic animacje... kod na przeciwnika mam taki: Create: GML direction=90; aktualny=90; image_single=direction/5; speed=2; alarm[0]=20; alarm[0] GML if direction==aktualny { liczba=floor(random(4.99)); switch (liczba) { case 0: aktualny=0; break; case 1: aktualny=90; break; case 2: aktualny=180; break; case 3: aktualny=270; break; } speed=2; alarm[0]=20; } else { if directionspeed=0; image_single=direction/5; alarm[0]=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się