Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Witam niestety kurs o którym pisałem w poprzednim temacie nie poskutkował nie potrafię zrobić takiego ai ponieważ u mnie są dostępne 3 postacie i nie wiem jak zmienić ten przykład a po za tym chodzi mi raczej o bardziej uboższe Ai. Potrzeba mi kodów na Ai żeby tylko potwór chodził nie spadał z platform podbiegał do gracza i atakował go jak już wcześniej wspomniałem mam 3 postacie więc prosiłbym o przykład na 3 postaciach albo o wytłumaczenie jak zmienić żeby działało na 3 postaciach. Jako że jestem początkujący ciężko mi zrobić samemu taki przykład. Może się to wydać dziwne ktoś tu pewnie napisze nie zrobimy gry za ciebie, poszukaj było wiele takich tematów czy bóg wie jakie jeszcze, ale taki kod to dla mnie wyzwanie jeśli nie masz zamiariu pisać dla mnie tego to nie pisz nic tylko o tyle prosze napewno znajdzie się ktoś dla kogo taki kod będzie kwestią 5 minut i mi to napiszę będę z niecierpliwością czekał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gibon Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 po co AI dla 3 postaci? jak będzie ich 100 to dla sto będzie trzeba robić? nie można dla jednej? <_< leń który nie ma serca do gm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 chce zrobić potwora który będzie atakował gracza ale mam w platformówce 3 graczy których zmieniam wciskając przycisk ctrl i jakbym zrobił dla jednej postaci AI to by tylko tą postać atakował chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Zrób zmienną : aktualna_postac = nazwa_obiektu i podczas obliczeń wszystkich wpisz tę zmienną. podczas wciskania ctrl zmieniasz wartość zmiennej - jak zmieniasz postać. A jak chcesz uboższe AI to wystarczy dojść do pewnego momentu artykułu nie musisz robić wszystkiego co jest tam napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ale jak dam zmienna to jak wybiorę inna postać niż ta która stoi przy potworze to nie będzie jej bić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 aha, myślałem że może być max jedna postać a jak dasz ctrl to się zmienia. To jak ty tymi 3 postaciami grasz ? Włączasz jedną przechodzisz kawałek, potem drugą i trzecią żeby się poruszać ? Czy może te niewybrane same chodzą ? edit : to w takim razie musisz zrobić parenta np. "bohaterowie" i zaznaczyć go dla wszystkich 3 postaci. Aby wróg zauważył wszystkich musisz wpisać parenta, ale już podczas zapisywania pozycji z lewej i prawej strony wpisujesz id konkretnego bohatera. Przydałoby się jeszcze napisać, aby wróg podczas walki nie gonił innej postaci gdy podejdzie bliżej ( bo teraz będzie gonił każdego kto się oddali albo przybliży ). Więc podczas kodu gonitwy musisz wpisać znowu konkretnego gracza aby potwór "interesował się" tylko nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 w mojej platformówce będzie tak że każda postać będzie miała inną umiejętność jeden umie pływać jeden atakować drugi na odległość atakować to wszystko będzie potrzebne do przejścia danej misji bez tego nie przejdziesz zginiesz jedna postacią możesz grać dalej ale misji nie przejdziesz chyba że dana postać już ci nie będzie potrzebna a co do tematu można zrobić tak że dam potworowi chodzenie (tylko nie wiem jak zrobić żeby nie spadał z platform) i jak zobaczy którąś z postaci podejdzie do niej i zacznie ją atakować wie ktoś jak to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Zrób jak ci napisałem w edicie, a jak za kilka dni sobie nie poradzisz to ci sam przerobie ten przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Co do parenta potrafię to zrobić ale nie do końca rozumie jak zrobić gonitwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 masz tam w artykule wszystko. Zamiast parenta musisz wpisać tam tego bohatera z którym aktualnie walczy potwór. Możesz np. podczas rozpoczęcia walki zapisać go do jakiejś zmiennej albo coś ( no i oczywiście czyścić tę zmienną gdy gracz zdoła uciec a potwór wraca do normalnego zachowania ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 yy dobra to zaraz zrobię chcę najpierw żeby mi to działało w stepie potwora jest atak tam mam wpisać nazwę parenta czy bohatera? Zrobiłem żeby atakował atakuje :P tylko że nie ważne jaka odległość (jak już zauważy przeciwnika) to cały czas ujmuje mu hp oraz nie uwzględnia w ogóle jednej postaci. Edit: Dobra już wiem co źle zaraz dam kolejnego edita czy sobie poradziłem czy nie. :P Edit2: Dobra działa dzięki wielkie za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi