Skocz do zawartości

Gry logiczno-przygodowe


WebCM

Rekomendowane odpowiedzi

Być może pamiętacie grę logiczno-przygodową napisaną w DHTML - temat na forum. To coś na wzór flaszowych gier escape typu MOTAS, lecz wykorzystuje tylko XHTML, CSS, JavaScript i obrazki. Stoi bez zmian w fazie BETA już przez 3 lata. Zamierzam stworzyć nową platformę dla gry w JavaScript, przebudować / rozszerzyć stare poziomy i stworzyć nowe.

 

Kilka podstawowych pytań:

1. Czy możliwość pobrania całej gry na komputer to dobre posunięcie?

2. Czy w tego typu grach ważna jest interakcja z innymi graczami? Na czym ma polegać?

3. Czy warto zastosować dodatkowe efekty graficzne, animacje podczas interakcji, itd.?

4. Czy gra powinna umożliwiać wybór etapu (te, których nie przeszliśmy, są nieaktywne)?

5. Jakie macie pomysły na fabułę? Tzn. co trzeba zrobić, wykombinować, aby przejść etap.

6. Jak dużo etapów? Mało, ale zawierających dużo pomieszczeń i obiektów, czy dużo, ale mniej pokoi?

7. Poziom skomplikowania - trudność etapów musi wzrastać progresywnie.

8. Grafika - pewnie 3D byłaby najlepsza - ale przede mną wiele nauki jej tworzenia.

9. Opcje gry - może będzie muzyka (tag <audio>) - czy oprócz tego macie jakieś pomysły?

10. Co sądzicie o tym, aby oprócz pokoi stworzyć także możliwość wyjścia do ogrodu?

 

Grafika

Grafika jest stworzona w programie The GIMP. Wiem, że można było wykonać wszystko lepiej, ale trzeba umieć posługiwać się wszystkimi narzędziami i filtrami. Być może grafika 3D jest lepszym wyjściem, ale musiałbym się dopiero jej uczyć.

 

Strona techniczna

Nie będę zbyt wiele rozpisywał się na temat różnych wariantów dróg. Rozważam różne rozwiązania, np.

1. Struktura poziomów (obiekty, pokoje, itd) zapisana w postaci XML lub JSON

2. Cały dokument gry jako dokument XML

3. Definiowanie obiektów w kodzie JS, a nie w HTML, co poprawi zarządzanie i nadzór nad nimi

4. Zastosowanie obiektu <canvas> lub formatu SVG - niestety IE sobie z nimi nie radzi

 

Doszedłem do wniosku, że pokoje i obiekty zostaną raczej w kodzie HTML i CSS. Chociaż to nie jest przesądzone, więc czekam na Wasze sugestie i komentarze na ten temat.

 

Liczę na Wasze sugestie odnośnie spraw grywalności, fabuły, aspektów technicznych i praktycznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Nie. Spójrz na takie Quake Live czy Battlefield Heroes chociażby. Oczywiście, czy ludziom będzie się chciało ściągać, to już inna bajka. Najlepsze rozwiązanie, to chyba będzie swego rodzaju buforowanie, że ściąga wszystko co potrzebne do cache przeglądarki i w trakcie tego mamy jakieś LOADING, a dopiero jak wszystko ściągnie, to wtedy można grać.

 

Ad.2

IMHO zbędna. Zresztą, ciężko mi sobie w czymś takim wyobrazić multiplayer.

 

Ad.3

Zawsze można.

 

Ad. 4

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...