marker Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Com napisal, napisalem: :) create: GML prawo = 1 step: GML if(prawo = 1) ///idzie w prawo { if place_free(x + 3,y) { x += 3 } if not place_free(x + 3,y) /// idzie w prawo po pochylej { x += 3 y -= 3 } } if place_free(x + 3,y + 1) /// jesli przepasc, skreca w lewo { prawo = 0 } GML if(prawo = 0) ///idzie w lewo { if place_free(x - 3,y) { x -= 3 } if not place_free(x - 3,y) /// w lewo po pochylej { x -= 3 y -= 3 } } I z tym kodzikiem jest problem taki: chcialbym dorzucic skret z powrotem w prawo (jw. w lewo), ale gdy dam kod: GML if place_free(x - 3,y + 1) { prawo = 0 } wrog od razu na pochylej, z ktorej jeszcze nie zszedl po skrecie, a z ktorej nie schodzi rowniotko, skreca w prawo od razu, bo ma spelnione warunki :/ :) No i co Wy na to? :) E: A gdy powieksze troszke granice bledu i dam np GML if place_free(x - 3,y + 7) { prawo = 0 } to lipa, bo spada w przepasc i juz sie nie wygrzebie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Zrób dwa niewidzialne klocki, i zrób żeby potwór się odbijał, cała filozofia :jezor: , w każdym razie ja tak robię :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Hehe spryciarzyk :P W sumie to tak, dzieki :) A jak ktos ma inny pomysl, taki profesjonalny, niech tez napisze, bo jestem ciekaw ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 create : GML kierunek = 1; // 1 - prawo, 0 - lewo</span> step GML if kierunek == 1 { if place_free(x + 3,y) { x+=3; } else if place_free(x + 3,y - 3) { x += 3; y -= 3; } if position_empty( x+4,y+1 ) { kierunek = 0 } } else { if place_free(x - 3,y) { x-=3; } else if place_free(x - 3,y - 3) { x -= 3; y -= 3; } if position_empty( x-4,y+1 ) { kierunek = 1 } } zobacz, czy zadziała edit : poprawiłem coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się