Skocz do zawartości

ai w platformowce


marker

Rekomendowane odpowiedzi

Com napisal, napisalem: :)

 

 

create:

 

GML
prawo = 1

 

step:

 

 

GML
if(prawo = 1) ///idzie w prawo

 {

 if place_free(x + 3,y) 

 {

  x += 3

 }

  if not place_free(x + 3,y)  /// idzie w prawo po pochylej

  {

   x += 3

   y -= 3

 }

}

 

if place_free(x + 3,y + 1)  /// jesli przepasc, skreca w lewo

{

  prawo = 0

}

 

GML
if(prawo = 0) ///idzie w lewo

{

if place_free(x - 3,y) 

{

  x -= 3

}

if not place_free(x - 3,y)  /// w lewo po pochylej

{

  x -= 3

  y -= 3

}

}

 

I z tym kodzikiem jest problem taki: chcialbym dorzucic skret z powrotem w prawo

 

 

(jw. w lewo), ale gdy dam kod:

 

GML
if place_free(x - 3,y + 1)  

{

  prawo = 0

}

 

wrog od razu na pochylej, z ktorej jeszcze nie zszedl po skrecie, a z ktorej nie schodzi rowniotko, skreca w prawo od razu, bo ma spelnione warunki :/

 

:) No i co Wy na to? :)

 

E: A gdy powieksze troszke granice bledu i dam np

GML
if place_free(x - 3,y + 7)  

{

  prawo = 0

}

to lipa, bo spada w przepasc i juz sie nie wygrzebie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create :

GML
kierunek = 1; // 1 - prawo, 0 - lewo</span>

 

step

GML
if kierunek == 1

{

if place_free(x + 3,y)

{

x+=3;

}

else if place_free(x + 3,y - 3)

{

x += 3;

y -= 3;

}

 

if position_empty( x+4,y+1 )

{ kierunek = 0 }

}

else

{

if place_free(x - 3,y)

{

x-=3;

}

else if place_free(x - 3,y - 3)

{

x -= 3;

y -= 3;

}

 

if position_empty( x-4,y+1 )

{ kierunek = 1 }

}

zobacz, czy zadziała

edit : poprawiłem coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...