Bosu Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 mam taki kod: GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} //Przy kolizji z blokiem: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 //Przy naciśnięciu klawisza w prawo: if place_free(x+4,y) {x+=4} sprite_index=bezbroni_prawo //Przy naciśnięciu klawisza w lewo: if place_free(x-4,y) {x-=4} sprite_index=bezbroni_lewo //Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} i jak zrobić żeby gdy kliknę do góry i w lewo zmienił się sprite na skacze_lewo? i gdy obiekt jest w powietrzu i nacisnę prawo to żeby zmienił się sprite na skacze_prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Daj klocek change_sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 W strzałce w lewo przy zmianie sprite'a sprawdzaj czy jest w powietrzu. GML if(place_free(x,y+1)) sprite_index=skacze_lewo; else sprite_index=bezbroni_lewo; Analogicznie robisz w prawo. Poza tym radzę zrobić w kolizji: move_contact_solid(270,vspeed); Bo jak dasz to swoje 4 to mogę się pojawić problemy przy prędkościach większych niż 4, tak mi się wydaje. P.S. Pozwoliłem sobie lekko zedytować twój post, bo tak trochę ten kod nieczytelnie miałeś :P Daj klocek change_sprite Ekhm. Pozostawię to bez komentarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 GML If place_free(x,y+1) and direction = 0 then sprite_index = skacze_prawo if place_free(x,y+1) and direction = 180 then sprite_index = skacze_lewo Jakbys rozumial ten kod co masz to sam byś na to wpadl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Brawo cwaniaku. Tyle, że on nie używa direction do poruszania tylko po prostu zmienia x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15703 w tym temacie masz wszystko opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Platyna@ dobra działa a jeszcze żeby zmieniał sprite na bezbroni_(kierunek w którym wcześniej był zwrócony)? dałem niby zmianę sprita przy kolizji ale nie działa tak jak bym chciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Swoją drogą zamiast robić oddzielny sprite w lewo i prawo nie możesz zrobić samego w prawo i go po prostu odwracać? image_xscale=1; //prawo image_xscale=-1; //lewo Wtedy w stepie będziesz sprawdzał czy jest pod nim ziemia (tam gdzie grawitacje ustawiasz) i będzie gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się