pivot18 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Witam. Chciałem zrobić grę coś jak sims tylko że się chodzi jedną postaćią i zrobiłem używanie przedmiotów(robię xd) jak klikniemy Space to siadamy na krześle i tu właśnie błąd mam 2 krzesła i jak kliknę spacje to zawsze siada na jednym mimo że jestem bliżej tego drugiego :< Kod jest taki w krześle (step) GML if distance_to_object(hero) <= 3 and global.uzywa = 0 and keyboard_check(vk_space) { global.uzywa = 1 } else if distance_to_object(hero) < 1 and global.uzywa = 1 and !keyboard_check(vk_space) { global.uzywa = 1 } if global.uzywa >= 1 { hero.x = x hero.y = y } zmienna global.uzywa jest po to że jak korzystam z krzesła to nie mogę się ruszyć xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 może kieruj to przez Hero a krzesła określaj przez instance_nearest(obj_krzesło) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 takie akcje to w objekcie hero uzywaj. wtedy robisz instant_nearest i Ci usiądzie na tym bliższym. edit: up :_) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 ok już u mnie działa :> Zmieniłem tylko ,bo jak ustawiałem global a były 2 te to on transportował do tego który najszybciej się uaktywnił xd więc zrobiłem zmienną "tuu" xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi