Skocz do zawartości

pole widzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Niedawno czytałem że dla optymalizacji kodu wskazane jest aby dezaktywować obiekty znajdujące się poza obszarem widzenia.

 

znalazłem kody które można podpiąć pod obiekt widoczny na ekranie:

 

instance_deactivate_region(-10,-10,10+view_wview,10+room_height,false,true) instance_activate_region(-10,-10,10+view_hview,10+room_height,true,true)

 

Zastosowałem pierwszy wariant ( gdy stosuje oba pojawia się error, że zła liczba argumentów by script zadziałał).

Okazuje się, że pierwsza linia kodu trwale dezaktywuje obiekty poza obszarem "view in room" zaznaczonym w roomie.

 

Gdy view dochodzi do nich to po prostu ich nie ma.

Jaki jest na to sposób? Może jakiś inny specjalnie dla kamerki z projekcją 3d (używam jej w grze, widoki w roomie

mam aktywne żeby rozdzielczość i spritey nie ulegały przeskalowaniu gdy kamera przestaje być aktywna).

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...