Phoenix Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Witajcie mam taką pierdółkę którą nie wiem jak rozwiązać. Otóż mam sobie parę obiektów (takich samych) i parę zmiennych które chciałbym przy kliknięciu myszką wyświetlać ale tylko przy jednym obiekcie. Zapewne trzeba użyć czegoś związanego z ID. Halp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Nie koniecznie, możesz w każdym z tych obiektów, lub w parencie tych obiektów dać kod w draw, że jeśli klikasz na te obiekty to ma rysować się pewien tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 GML if(zmienna==1) { draw_text(x,y,string(blablabla)) } i np. przy lkliknieciu muszy na obiekt: GML with(obiekt)//we wszystkich obiektach "obiekt" ustawiamy zmienna na 0, zeby przestalo wyswietlac { zmienna=0; } zmienna=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 2x@UP: Nie rozumiem :/. @UP: Twoja pomoc chyba mija się z celem copo. Otóż mam kilka takich samych obiektów które po pewnym czasie tworzą nowe takie same obiekty, to też wątpie aby takie rozwiązanie było najlepsze. Pisałem przed editem. Aha no i co zrobić abym te teksty podążały za każdym obiektem oddzielnie. E: Działa dziękuje koffany copo, ale jak zrobić aby inny obiekt podążał za każdym obiektem, znaczy byłby tworzony w create obiektu i nie szedł do obiektu z najwyższym/najniższym ID. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 GML a=instance_create(jakies_x,jakies_y,jakis_object) a.par=id; // tworzymy obiekt i wprowadzamy jako zmienna "par" ID obiekto ktory go "stworzyl"</span> teraz tylko w stworzonym obiekcie wystarczy jako punkt do ktorego ma dazyc dac: par.x i par.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 @UP: Dzięki. Aby nie zakładać nowego tematu spytam tutaj, otóż napisałem sobie kodzik który będzie rysował mi sprite odpowiedzialne za samopoczucie. No i wszystko działa dobrze, ale czym mogę usunąć starego sprite ( bo na przykład zmieniło się samopoczucie) bo próbowałem sprite_delete ale pisze że próbuje usunąć nie istniejącego sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 rysujesz sprity odpowiedzialne za samopoczucie w jednym spricie jako kolejne klatki i potem operujesz zmienna image_index, lub bezposrednio podajac zmienne w draw_sprite_ext ( w odpowiednim miejscu ofc) np mamy sprite serduszka ktore jast coraz bardziej dziurawione kulami ktore ma 10 klatek HP mamy w zakresie 0-10 to teraz draw_sprite_ext(serducho_spr,HP,x,y,1,1,0,image_blend,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się