Skocz do zawartości

Tekst przy każdym obiekcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam taką pierdółkę którą nie wiem jak rozwiązać. Otóż mam sobie parę obiektów (takich samych) i parę zmiennych które chciałbym przy kliknięciu myszką wyświetlać ale tylko przy jednym obiekcie. Zapewne trzeba użyć czegoś związanego z ID. Halp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(zmienna==1)

{

draw_text(x,y,string(blablabla))

}

 

i np. przy lkliknieciu muszy na obiekt:

 

GML
with(obiekt)//we wszystkich obiektach "obiekt" ustawiamy zmienna na 0, zeby przestalo wyswietlac

{

zmienna=0;

}

zmienna=1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x@UP: Nie rozumiem :/.

@UP: Twoja pomoc chyba mija się z celem copo. Otóż mam kilka takich samych obiektów które po pewnym czasie tworzą nowe takie same obiekty, to też wątpie aby takie rozwiązanie było najlepsze. Pisałem przed editem.

 

Aha no i co zrobić abym te teksty podążały za każdym obiektem oddzielnie.

 

E: Działa dziękuje koffany copo, ale jak zrobić aby inny obiekt podążał za każdym obiektem, znaczy byłby tworzony w create obiektu i nie szedł do obiektu z najwyższym/najniższym ID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
a=instance_create(jakies_x,jakies_y,jakis_object)

a.par=id;

// tworzymy obiekt i wprowadzamy jako zmienna "par" ID obiekto ktory go "stworzyl"</span>

 

teraz tylko w stworzonym obiekcie wystarczy jako punkt do ktorego ma dazyc dac: par.x i par.y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Dzięki.

Aby nie zakładać nowego tematu spytam tutaj, otóż napisałem sobie kodzik który będzie rysował mi sprite odpowiedzialne za samopoczucie. No i wszystko działa dobrze, ale czym mogę usunąć starego sprite ( bo na przykład zmieniło się samopoczucie) bo próbowałem sprite_delete ale pisze że próbuje usunąć nie istniejącego sprita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysujesz sprity odpowiedzialne za samopoczucie w jednym spricie jako kolejne klatki i potem operujesz zmienna image_index, lub bezposrednio podajac zmienne w draw_sprite_ext ( w odpowiednim miejscu ofc)

 

np mamy sprite serduszka ktore jast coraz bardziej dziurawione kulami ktore ma 10 klatek

 

HP mamy w zakresie 0-10

 

to teraz

 

draw_sprite_ext(serducho_spr,HP,x,y,1,1,0,image_blend,image_alpha)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...