bartek1990pl Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Jak zrobić menu ? No wiecie : new game , exit game , żeby poruszać strzałkami góra dół i np. enter i przejście do innego pokoju lub wyjście z gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawli Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Możesz to zrobić na różne sposoby taki przykład na forum już gdzieś widziałem. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 To daj linka bo jakoś szukałem i nie moge znaleść . Jak są różne spospoby to daj z jedenj przynajmniej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beder Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Przykład Gnyska, jak zrobić dobrze wygladające menu: http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 A można zobaczyć jakiś przykład , bo nie wiem jak to będzie wyglądało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Co do wyglądu to zleży od Ciebie, w przykładzie Gnyska nie ma super grafiki tylko chodzi o sam kod, który możesz wykorzystac przy swojej grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ciężko powklejać scrypty do GM. :] Nikt tego za Ciebie nie zrobi. A jeśli chodzi o wygląd to nie jest on rewelacyjny, ale zawsze możesz go udoskonalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Połowe z tych skryptów to nierozumiem :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Nie rozumie czego tu się da nie rozumieć ??:D Bardzo prosty przykład z wykorzystaniem tablicy "m" i zmiennymi tzw. "sterującymi" Widać jesteś bardzo początkujący więc radzę ci przeczytaj jak największą ilość artykułów i przeanalizuj proste przykłady i stopniowo zwiększaj poziom wiedzy :D Samo nic nie przyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 12 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Ale mi najbardziej chodzi oto żeby np. bierzesz naciskasz strzałke w dół napis się podświetla i możesz enter nacisnąc i przeniesie Cię np. do instrukcji lub wyjdzie z gry :P @edit Ewentualnie może być myszką że najeżdżasz myszką to się podświetla (np. na zielono) klikasz i grasz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Tworztysz obiekt menu w jego crate piszesz: pozycja = 0; // Aktualna pozycja kursora w menu pauza = false; // Pauza do oczekiwania na wcisniecie klawisza. draw_set_color(c_white); // Kolor czcionki menus[0] = "twoj tekst: "; menus[1] = "twój tekst: "; menus[2] = "twój tekst "; menus[3] = "twój tekst: "; menus[4] = "twójtekst; W stepie if ( pauza ) // Jezeli jest pauza { if ( keyboard_check ( vk_anykey ) ) // Jezeli jakis klawisz zostal nacisniety { pauza = false; // Wylaczamy pauze global.key[pozycja] = keyboard_key; // Zapisujemy numer klawisza do danej pozycji io_clear(); // Resetujemy aktualny stan klawiszy } } else // Jezeli pauzy nie ma, to pozwalamy kursorowi zmieniac pozycje w menu { if ( keyboard_check ( vk_up ) ) { if ( pozycja > 0 ) { pozycja -= 1; io_clear(); // Resetujemy stan klawiszy } } else if ( keyboard_check ( vk_down ) ) { if ( pozycja < 4 ) { pozycja += 1; io_clear(); } } } if ( keyboard_check ( vk_enter ) ) // Jezeli naciskamy enter - wybieramy jakas pozycje z menu { if ( pozycja == 4 ) // Pozycja czwarta bedzie oznaczac wyjscie z menu { room_goto_next(); // Wychodzimy z menu ini_open('config.ini'); // Zapis sterowania do pliku ini_write_string('STEROWANIE','Gora',string(global.key[0])); ini_write_string('STEROWANIE','Dol',string(global.key[1])); ini_write_string('STEROWANIE','Lewo',string(global.key[2])); ini_write_string('STEROWANIE','Prawo',string(global.key[3])); ini_close(); } else // Jezeli to pozycja gdzie jest redefinicja jednego z 4 klawiszy { if ( !pauza ) // Jezeli pauzy nie ma { pauza = true; // Wlaczamy pauze global.key[pozycja] = 999; // Ustawiamy specjalny kod klawisza... ktorego nie ma... io_clear(); // Resetujemy stan klawiatury } } i w draw: for ( i = 0; i <= 4; i += 1 ) { if ( i == pozycja ) { draw_set_color(c_red); if ( i == 4 ) draw_text(x, y+i*30, menus[i] ); else draw_text(x, y+i*30, menus[i] + klawisz_string( global.key[i] ) ); draw_set_color(c_white); } else { if ( i == 4 ) draw_text(x, y+i*30, menus[i] ); else draw_text(x, y+i*30, menus[i] + klawisz_string( global.key[i] ) ); } } Musisz sobie trochce przekształcic te skrypty ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 12 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Ale załóżmy , że mam gotowe imagi ( orbazy ) w new game , exit itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr_woozie Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 draw_text(x, y+i*30, menus + klawisz_string( global.key ) ); przy tym kodzie wyskakuje mi błąd:ERROR at line 10 pos 35:unknow function or script : klawisz_string co jest grane? wie ktoś jak to naprawić? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się