Skocz do zawartości

Klasy i Objekty Pomoc


KozakPL

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :sleep1: .Przerobiłem przykład z książki(wszystko rozumiem :P ) o Klasach i Objektach i powstało takie coś:

#include <stdio.h>

class oGracz     //nazwa klasy
{
    public:
    //create xD
    int HP;      //tworzy zmienna hp
    int MaxHP;   //Max HP
    int MinHP;    //Minimum HP
    oGracz ( ); //nazwa musi byc taka sama jak nazwa klasy???<-------------------------------1
    void draw( );//funkcja rysujaca
}   Gracz;          //nazwa obj

oGracz::oGracz( )// Nazwa klasy | Funkcja
{
    HP=50;       //ustawia zmienna hp na 100
    MaxHP=100;
    MinHP=0;

}

void oGracz::draw()
{
    printf("HP: %d.\n",HP);
    printf("Maximum HP: %d.\n",MaxHP);
    printf("Minimum HP: %d.\n",MinHP);
}

int main( )
{
    Gracz.draw( );
    getchar( );
}

I mam pytanie:

1.czy może być tylko po jednym "skrypcie" czy jak to się zwie,i void?Jak robiłem więcej to błędy ;/

 

I to wszystko xD Nie więcej Psysiu xD

 

Dobra idę spać ;]

Cya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale obiekt tej klasy musisz sobie w funkcji main zadeklarować:

 

oGracz Gracz;

 

i dopiero potem zadziała Ci Gracz.draw(); I tak ta pierwsza funkcja, która jest konstruktorem klasy (automatycznie wywołuje się przy tworzeniu obiektu) musi być tej samej nazwy co klasa. Przeczytaj tą książkę kilka razy bo słabo Ci coś idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...