KozakPL Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Siema :sleep1: .Przerobiłem przykład z książki(wszystko rozumiem :P ) o Klasach i Objektach i powstało takie coś: #include <stdio.h> class oGracz //nazwa klasy { public: //create xD int HP; //tworzy zmienna hp int MaxHP; //Max HP int MinHP; //Minimum HP oGracz ( ); //nazwa musi byc taka sama jak nazwa klasy???<-------------------------------1 void draw( );//funkcja rysujaca } Gracz; //nazwa obj oGracz::oGracz( )// Nazwa klasy | Funkcja { HP=50; //ustawia zmienna hp na 100 MaxHP=100; MinHP=0; } void oGracz::draw() { printf("HP: %d.\n",HP); printf("Maximum HP: %d.\n",MaxHP); printf("Minimum HP: %d.\n",MinHP); } int main( ) { Gracz.draw( ); getchar( ); } I mam pytanie: 1.czy może być tylko po jednym "skrypcie" czy jak to się zwie,i void?Jak robiłem więcej to błędy ;/ I to wszystko xD Nie więcej Psysiu xD Dobra idę spać ;] Cya Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Ale obiekt tej klasy musisz sobie w funkcji main zadeklarować: oGracz Gracz; i dopiero potem zadziała Ci Gracz.draw(); I tak ta pierwsza funkcja, która jest konstruktorem klasy (automatycznie wywołuje się przy tworzeniu obiektu) musi być tej samej nazwy co klasa. Przeczytaj tą książkę kilka razy bo słabo Ci coś idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Nic więcej nei ma.Jest następny dział xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się