m@rcixxx Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Mam taki problem - chcę, żeby gm obliczał bok a, mając do dyspozycji : 1. h ( np. distance_to_point/object ) - odległość gracza od celownika 2. kąt alfa - zmienna, która się 'dodaje' do kierunku/kąta i powstaje rozrzut 3. bok a to średnica celownika Tutaj kod, żeby lepiej załapać o co chodzi : GML direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y)+(random(1)-random(1))*gun.rozrzut Dużo nad tym kminiłem i mi nie wychodziło, np. rozrzut był niewielki a celownik robił się dużo większy od viewa (!) :) . Aha tu trzeba będzie kombinować z tangesami jeśli ktoś nie wie ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Proporcję + troche myślenia. Czyli na przykład robisz punkt , od którego pod pewnym kontem prowadzisz 2 punkt lenthdirem. mierzysz różnicę punktów osi x i y 2 punktu od pierwszego, a potem porównujesz proporcją wszystkie daje uwzględniając kąt oraz drógą wysokość :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Fakt trójkąty będą podobne, ale nie łatwiej policzyć po prostu ze wzoru? skoro a/h = (tg alfa) to a = (tg alfa)*h W GM jest jakaś funkcja obliczająca tangens kąta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 jest taka funkcja ;] GML a = tan(alfa) * h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się