Skocz do zawartości

Rozrzut broni i/a celownik


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem - chcę, żeby gm obliczał bok a, mając do dyspozycji :

1. h ( np. distance_to_point/object ) - odległość gracza od celownika

2. kąt alfa - zmienna, która się 'dodaje' do kierunku/kąta i powstaje rozrzut

3. bok a to średnica celownika

 

Tutaj kod, żeby lepiej załapać o co chodzi :

GML
direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y)+(random(1)-random(1))*gun.rozrzut

 

d9dadcefed8830c0m.png

 

Dużo nad tym kminiłem i mi nie wychodziło, np. rozrzut był niewielki a celownik robił się dużo

większy od viewa (!) :) .

 

Aha tu trzeba będzie kombinować z tangesami jeśli ktoś nie wie ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proporcję + troche myślenia.

Czyli na przykład robisz punkt , od którego pod pewnym kontem prowadzisz 2 punkt lenthdirem.

mierzysz różnicę punktów osi x i y 2 punktu od pierwszego, a potem porównujesz proporcją wszystkie daje uwzględniając kąt oraz drógą wysokość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...