Skocz do zawartości

Dźwignia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę zrobić coś takiego, by po kolizji z dźwignią wszystkie klocki o nazwie "przel1" znikły, a po następnej kolizji się pojawiły (oczywiście "przel1" mają znikać tak, by ich w ogóle nie było, mimo, że są solid, a po tym się pojawiać).

 

Próbowałem robić ale ciągle coś było nie tak, pewnie o czymś zapomniałem, lub czegoś nie zauważyłem.

Za pomoc będę wdzięczny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (KolizjaZdzwignia)
with(przel1)visible=!visible
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne, co się dzieje, to obiekt znika, lecz mimo to dalej nie da się przez niego przejść tak, jakby go nie było.

 

Albo nie, zapomniałem usunąć kilku skryptów step z tych przełączników, zaraz sprawdzę i napiszę, czy to działa.

 

Edit.

 

No, teraz, to jak się nastąpi na dźwignię, obiekt się pojawia i znika w bardzo szybkim tempie. W dodatku jak zniknie, to nie da się przez niego przejść, więc nie działa tak, jak tego oczekuję.

 

Choć teraz chyba starczy coś dopisać do tego skryptu, no i będzie wszystko w porządku. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (KolizjaZdzwignia)
with(przel1)

{

visible=!visible

solid=!solid

}

voila, wystarczylo sie zastanowic i postapic analogicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, mam teraz jeden problem, o którym zapomniałem wcześniej napisać :P

 

Chcę, żeby już po przełączeniu dźwigni, ona zmieniła animację z dzwigo1spr na dzwigc1spr.

 

Wpisuję w zdarzeniu Key Press Space code

 

GML
if place_meeting(x,y,dzwigo1) and sprite_index = dzwigo1spr

sprite_index = dzwigc1spr;

if place_meeting(x,y,dzwigo1) and sprite_index = dzwigc1spr

sprite_index = dzwigo1spr;

 

Zrobiłem tak, że dźwignia się przełącza po wciśnięciu spacji, zamiast kolizji z dźwignią. Wszystko działa, oprócz animacji. Nie potrafię też tego zrobić :P

 

Zdarzenie Key Press Space i skrypt na działanie dźwigni.

 

GML
if place_meeting(x,y,dzwigo1)

with(przel1)

{

visible=!visible;

solid=!solid;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...