Skocz do zawartości

problem z zmienna?


Rekomendowane odpowiedzi

Może, ktoś pomoc, bo nie wiem co ja tu robie źle. Wiec tak gdy hero będzie w collison z obiektem wtedy zmienna powinna sie zmienić na global.wyciag=1. Wtedy gdy ta zmienna =1 dodatkowo wciśniemy "w" to global.wyciagup powinnien równać sie 1. Nie wiem co robie zle ale to nie działa. Z góry dzieki za pomoc :thumbsup:

 

collison

GML
global.wyciag=1

 

begin step

 

GML
global.wyciag=0

 

step

 

GML
//[...]

if keyboard_check_pressed (ord('W'))

{

if global.wyciag=1

{

global.wyciagup=1

}

}

 

Edit: tu macie gml https://gmclan.org/up5106_12_robo_pomoc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze mówię(23:15), ale zamiast begin stepa i zwykłego stepa, daj w stepie

 

GML
//[...]

if !place_meeting(x,y,obj_jakikolwiek)

{

global.wyciag=0

}

else if keyboard_check_pressed (ord('W'))

{

global.wyciagup=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze mówię(23:15), ale zamiast begin stepa i zwykłego stepa, daj w stepie

 

//[...]

if !place_meeting(x,y,obj_jakikolwiek)

{

global.wyciag=0

}

else if keyboard_check_pressed (ord('W'))

{

global.wyciagup=1

}

 

Jak widac w gml zmianna global.wyciag sie zmienia tylko wyciagup nie, wiec twoj kod mi nie pasuje ;/

 

 

if keyboard_check_pressed (ord('W')) and global.wyciag=1

{

global.wyciagup=1

}

 

Nadal jak wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...