Skocz do zawartości

Popychanie przedmiotów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Chciałbym zrobić grę taką jak w komórkach MITSUBISCHI trium mars. Polega ona na tym że trzeba przemieścić typem klocek do danego miejsca tak, aby sie nie zablokował. Jak zrobić to, żeby types , którym kieruje mógł przesuwać (pchać) klocek, i żeby przeszło do następnego roomu jeżeli x klocków jest na poprawnym miejscu??

Z góry dzięki za odpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolizja typa z klockiem + jeden z kursorów + pola wokół są wolne = dodaj do x (bądź y, zależy od kursora, który jest naciśnięty) tyle samo, ile dodajesz do x/y swojego typa przy poruszaniu się

 

A skrypt sobie sam napisz... :)

 

EDIT: A, jeszcze drugie pytanie. Zrób sobie niewidzialny obiekt o rozmiarach klocka i ustaw tam, gdzie należy go dopchać (klocek). Przy okazji możesz sobie zrobić zmienną global.klocek1 etc. i jeśli klocek i jego detektor będą na sobie ustawiasz wartość owej zmiennej na 1. Jeśli wszystkie te wartości są równe 1: room_goto_next(). Na początku roomu musisz je wyzerować.

 

Wiem, mało odkrywcze i bardzo umowne rozwiązanie, ale powinno działać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwórz 2 obiekty i pisz:

 

Obiekt "gracz" w Step:

if keyboard_check(vk_up)
{
    y-=3;
}
else
if keyboard_check(vk_down)
{
    y+=3;
}
else
if keyboard_check(vk_left)
{
    x-=3;
}
else
if keyboard_check(vk_right)
{
    x+=3;
}

Obiekt "klocek" w collision z "gracz":

x+=other.x-other.xprevious;
y+=other.y-other.yprevious;

Obiekt "klocek" w collision z "klocek":

x+=other.x-other.xprevious;
y+=other.y-other.yprevious;

Oczywiście kod wymaga modyfikacji =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj na pisownię i na literówki, to po pierwsze.

 

Np. Jeśli gracz będzie pchał skrzynię na jakąś ścianę to się na niej nie zablokuje tylko przejdzie przez nią =] No i oczywiście zależy wszystko od typu sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj na pisownię i na literówki, to po pierwsze.

 

Np. Jeśli gracz będzie pchał skrzynię na jakąś ścianę to się na niej nie zablokuje tylko przejdzie przez nią =] No i oczywiście zależy wszystko od typu sterowania.

Aaaa dzięki.:) Ja tam zwykle nic nie zmieniam.

 

Kolejne poprawki, proszę się pilnować.

//Tymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...