Skocz do zawartości

Misje


sebiq

Rekomendowane odpowiedzi

Create:

mission_current = 0

mission[0] = "Pojdź do miasta."

mission[1] = "Zabij smoka."

mission[2] = "Pojdź do lasu po rośliny lecznicze."

mission[3] = "Ukradnij łucznikowi łuk."

Draw:

draw_text(view_xview+16,view_yview+16,mission[mission_current])

Step:

if <misja wykonana>

{

mission_current+=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create zrob zmienne:

bron=0

ubranie=0

 

gdy będzie collisia Hero z obj_bron (event w hero)

 

GML
bron=1

with(other) instance_destroy();// niszczy obiekt "obj_bron w roomie"</span></span></span></span></span></span>

 

 

gdy będzie collisia Hero z obj_ubranie (event w hero)

 

GML
ubranie=1

with(other) instance_destroy(); // niszczy obiekt "obj_ubranie w roomie"</span></span></span></span></span></span>

 

w step warunek

GML
if bron=1 and ubranie=1

{

show_message("Misja Wykonana");

alarm[0]=1

}

 

a w alarmie[0]

 

GML
bron=0

ubranie=0

 

Edit: Co do zabicia jakiegoś potwora np. Bossa to można zrobić tak

 

w obj_bos

 

w create

 

GML
hp=100

 

podczas collision (zależy od gry, jeśli to shooter to np od obj_pocisk)

GML
hp-=30//odejmuje hp</span></span>

 

w step

 

GML
if hp<1 // jesli hp jest mniejsze niż 1 wykonaj akcie

{

Wykonanie misji

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...