sebiq Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Witajcie ponownie. Tym razem mam kolejne pytanie jak zrobic w grze misje. Pewnie z czasem bym do tego doszedł ale po co czekać?? Proszę o dobrą i szybką odpowiedź. sebiq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 żeby zrobić misję potrzebujesz informację jaka będzie Twoja gra:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 I zależy jakie misję, np. przenieść coś A do B, albo coś zabić... możliwości jest wiele :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Create: mission_current = 0 mission[0] = "Pojdź do miasta." mission[1] = "Zabij smoka." mission[2] = "Pojdź do lasu po rośliny lecznicze." mission[3] = "Ukradnij łucznikowi łuk." Draw: draw_text(view_xview+16,view_yview+16,mission[mission_current]) Step: if <misja wykonana> { mission_current+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebiq Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 chodzi mi o takie coś aby bohater najpierw zebrał : broń, ubranie, potem coś zabił a potem radził sobie sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 w create zrob zmienne: bron=0 ubranie=0 gdy będzie collisia Hero z obj_bron (event w hero) GML bron=1 with(other) instance_destroy();// niszczy obiekt "obj_bron w roomie"</span></span></span></span></span></span> gdy będzie collisia Hero z obj_ubranie (event w hero) GML ubranie=1 with(other) instance_destroy(); // niszczy obiekt "obj_ubranie w roomie"</span></span></span></span></span></span> w step warunek GML if bron=1 and ubranie=1 { show_message("Misja Wykonana"); alarm[0]=1 } a w alarmie[0] GML bron=0 ubranie=0 Edit: Co do zabicia jakiegoś potwora np. Bossa to można zrobić tak w obj_bos w create GML hp=100 podczas collision (zależy od gry, jeśli to shooter to np od obj_pocisk) GML hp-=30//odejmuje hp</span></span> w step GML if hp<1 // jesli hp jest mniejsze niż 1 wykonaj akcie { Wykonanie misji } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się