Skocz do zawartości

sprite_create_from_screen


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

precise - czy używać precyzyjnego wykrywanie kolizji z tym spritem

transparent - czy lewy, dolny pixel ma być kolorem przezroczystym

smooth - czy wygładzić krawędzie

preload - czy preloadować obrazek

 

Przecież to są identyczne opcje jak przy zwykłym tworzeniu sprite'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowy sobie nie dam uciąć, ale chyba chodzi o to, że ładuje przy ładowaniu gry i przechowuje w pamięci.

I dzięki temu nie musi ładować za każdym razem gdy sprite jest potrzebny.

Jest szybciej, ale więcej pamięci żre. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet, aby szybciej działało to jak zrobisz render do surface'a (bufor kolorów):

 

Object: ColorBuffer

GML (Create)
cbuff=surface_create(view_wview[0],view_hview[0]) // tworzymy bufor kolorów</span>

GML (Destroy)
if(cbuff)surface_free(cbuff) // zwalniamy bufor</span>

GML (Step)
if(cbuff)

{

surface_set_target(cbuff) // bindujemy bufor

draw_clear(c_black) // czyścimy bufor

screen_redraw() // odrysowujemy scene

surface_reset_target()

}

GML (Draw)
if(cbuff)draw_surface(cbuff,view_xview[0],view_yview[0]) // rysujemy bufor</span>

 

Taki podobny motyw mam w XeDisplay, plus jest taki że możesz do woli używać wyrenderowany obraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...