Exigo Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 sprite_create_from_screen(x,y,w,h,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig ) Co to "precise", "transpatent", "smooth" oraz "preload"? (tzn. co mam wpisać ;x ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 precise - precyzyjnosć transparent - przezroczystosc smooth - wygładzanie preload - cos do textur :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 precise - czy używać precyzyjnego wykrywanie kolizji z tym spritem transparent - czy lewy, dolny pixel ma być kolorem przezroczystym smooth - czy wygładzić krawędzie preload - czy preloadować obrazek Przecież to są identyczne opcje jak przy zwykłym tworzeniu sprite'a ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 W sumie masz rację. ;s A, jeszcze coś - ocb. z tym "preloadować"? Że jak? Że zastępuje sprita(tzn. usuwa poprzedniego, zapisuje aktualnego)? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Głowy sobie nie dam uciąć, ale chyba chodzi o to, że ładuje przy ładowaniu gry i przechowuje w pamięci. I dzięki temu nie musi ładować za każdym razem gdy sprite jest potrzebny. Jest szybciej, ale więcej pamięci żre. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Facet, aby szybciej działało to jak zrobisz render do surface'a (bufor kolorów): Object: ColorBuffer GML (Create) cbuff=surface_create(view_wview[0],view_hview[0]) // tworzymy bufor kolorów</span> GML (Destroy) if(cbuff)surface_free(cbuff) // zwalniamy bufor</span> GML (Step) if(cbuff) { surface_set_target(cbuff) // bindujemy bufor draw_clear(c_black) // czyścimy bufor screen_redraw() // odrysowujemy scene surface_reset_target() } GML (Draw) if(cbuff)draw_surface(cbuff,view_xview[0],view_yview[0]) // rysujemy bufor</span> Taki podobny motyw mam w XeDisplay, plus jest taki że możesz do woli używać wyrenderowany obraz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się