Skocz do zawartości

Effect i Fala uderzeniowa


cysior

Rekomendowane odpowiedzi

Effect? Pewno chodzi ci o te taki Smoke, star i inne dziadostawa.

Poczytaj sobie o systemach cząsteczek. Masz ładnie opisane w dokumentacji i jakiś art był na ten temat.

 

EDIT:

https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=22

 

Artu mi się szukać nie chce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Effect? Pewno chodzi ci o te taki Smoke, star i inne dziadostawa.

Poczytaj sobie o systemach cząsteczek. Masz ładnie opisane w dokumentacji i jakiś art był na ten temat.

 

EDIT:

https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=22

 

Artu mi się szukać nie chce. :)

 

Jesli chodzi o fale uderzeniowa, to nie muszą to być standardowe efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co konkretnie chcesz osiągnąć?

Pytasz jak zrobić efekt fali, czy samo to, że jakiś okrąg rośnie i jeśli się z czymś zatknie to to traci HP?

 

Możesz zrobić obiekt fala

GML
CREATE:

r = 0; //promień fali

max_r = 100; //maksymalny rozmiar fali

STEP

r += 5; //promień się zwiększa

if(r>max_r)

instance_destroy();

 

I przy pomocy

collision_cricle (czy jakoś tak), sprawdzasz czy okrąg o promieniu r koliduje z czymś. Wtedy zmniejszasz mu HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...