Skocz do zawartości

migajacy obiekt w petli


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

mam problem, potrzebuję stworzyć obiekt, który będzie na przemian visible =1/0 w loopie

 

 

 for ( i = 1; i < 10; i += 1 )
   {
       alarm[0]= 4*room_speed;
       obj.visible = 0;
       alarm[0]= 4*room_speed;
       obj.visible = 1;
   }

 

 

w momencie jak dodaje obj.visible =1 obj wogóle nie znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrozumieć do czego służy pętla.

Jeśli zrobisz to w pętli, tak jak to zrobiłeś to kod wykona się w całości, a dopiero pójdzie dalej. Wszystko się zrobi w czasie jednego stepa.

 

tj:

 

Twój kod w czasie jednego stepa ustawi alarm[0], następnie ustawi visible na 0, po czym ponownie ustawi alarm[0] i jeszcze visible na 1

Pętla zakończy jeden przebieg.

Cały kod zostanie wykonany jeszcze 9 razy. I dopiero po wszystkich 10 przebiegach kod będzie wykonany i gra ruszy dalej. Bo to wszystko stanie się w czasie jednego stepa (jakby jednej klatki)

 

Możesz dać w step po prostu: visible=!visible

Wtedy co stepa visible będzie zmieniało wartość.

Mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno :)

 

 

EDIT: A tak poza tym to serdecznie witam nową użytkowniczkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...