pamparampa Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Witam Jest sobie sprite który ma animację obracającej się kuli. Prędkość animacji powinna być równa hspeed -vspeed. Żeby to zrobić wpisuję kod: GML if(spacja=2) {motion_set(kierunek,obj_silawyrzutu.image_index*4); gravity=4; gravity_direction=270; if(hspeed-vspeed>0) image_speed=hspeed-vspeed else image_speed=0 } ale niestety kula cały czas obraca się z tą samą prędkością, albo w ogóle się nie obraca. Czy jest to spowodowane tym że nie można sprawdzić "hspeed" i "vspeed", gdy używa się "motion_set", czy problem tkwi gdzieś indziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Prędkość animacji powinna być równa hspeed -vspeed Skąd to założenie wziąłeś? Ono jest błędne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 może i błędne ale nie znam aż tak praw fizyki a to wygląda wiarygodnie :] , ale jeżeli lepiej znasz prawa fizyki to napisz założenie, które ty byś napisał :jezor: . PS. tamten problem już rozwiązałem. Po prostu trzeba go było wpisać w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Pełny obrót to 360 stopni. Wiadomo, że z pełnym obrotem piłka musi obrócić się o długość swojego obwodu (a raczej obwodu największego przekroju) Wzór na obwód koła: 2*pi*r r to promień. Promień to będzie połowa szerokości sprita piłki więc O = sprite_width*pi; (chyba, że masz jeszcze jakieś zbędne pixele przezroczyste wokół sprita to sobie sam musisz zmierzyć promień) To jeszcze raz: przy pokonaniu drogi O piłka wykonuje pełny obrót. Tak więc przy pokonaniu drogi s = sqrt(sqr(hspeed)+sqr(vspeed)) (obliczone z pitagorasa) Czyli drogi O/s razy mniejszej, piłka musi obrócić się o tyle razy mniejszy kąt. image_speed=360*(s/O) Wydaje mi się, że nic nie pochrzaniłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się