cysior Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Może ktoś mi objaśńić jak poprawnie używać zmiennych globalnych jak stawiać na nich warunki itp? Bo nie za bardzo rozumie wytłumaczenia w Dokumentacji. Z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Zmiena globalna działa tak jak zwykła zmiena tylko, że działa na wszystie objecty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Zmienna globalna istnieje do momentu wyłączenia gry. Tj. nie tracimy jej przy zmianie rooma. Uzywamy ich dokłądnie tak samo jak zwykłych zmiennych tyle, że musimy zawsze przed nazwą dodać "global." czyli po prostu global.nazwa. Zmienne globalne możesz sobie wyobrazić jako zwykłe zmienne utworzone w jakimś obiekcie "global", który istnieje przez cały czas. I odwołujemy się jak do zmiennych w każdym normalnym obiekcie czyli właśnie nazwa, kropka, nazwa zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Zmiena globalna działa tak jak zwykła zmiena tylko, że działa na wszystie objecty. Czy to jest poprawne??(w create jakiegoś obj) GML global.bron[1]=1 global.bron[2]=0 global.bron[3]=0 I czy to jest poprawne? GML if global.bron[1]=1 and ready=1 { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Tak, to jest poprawne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Zmienna globalna istnieje do memomentu wyłączenia gry. Tj. nie tracimy jej przy zmianie rooma. Uzywamy ich dokłądnie tak samo jak zwykłych zmiennych tyle, że musimy zawsze przed nazwą dodać "global." czyli po prostu global.nazwa. Zmienne globalne możesz sobie wyobrazić jako zwykłe zmienne utworzone w jakimś obiekcie "global", który istnieje przez cały czas. I odwołujemy się jak do zmiennych w każdym normalnym obiekcie czyli właśnie nazwa, kropka, nazwa zmiennej. I jest jeszcze taki bajer. Jak chcesz mieć zmienne globalne, ale np. nie chce ci się pisać przed nimi "global." to możesz w create obiektu wpisać : GML globalvar globalna1, globalna2, glb3; globalna1 = cośtam; globalba2 = cośtam; ... Teraz w dowolnym obiekcie ta zmienna będzie mieć taką samą wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 @up To też sie przyda dzieki misiek999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się