Skocz do zawartości

Zmiene Globalne


cysior

Rekomendowane odpowiedzi

Zmienna globalna istnieje do momentu wyłączenia gry. Tj. nie tracimy jej przy zmianie rooma. Uzywamy ich dokłądnie tak samo jak zwykłych zmiennych tyle, że musimy zawsze przed nazwą dodać "global." czyli po prostu global.nazwa.

Zmienne globalne możesz sobie wyobrazić jako zwykłe zmienne utworzone w jakimś obiekcie "global", który istnieje przez cały czas. I odwołujemy się jak do zmiennych w każdym normalnym obiekcie czyli właśnie nazwa, kropka, nazwa zmiennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiena globalna działa tak jak zwykła zmiena tylko, że działa na wszystie objecty.

 

Czy to jest poprawne??(w create jakiegoś obj)

 

GML
global.bron[1]=1

global.bron[2]=0

global.bron[3]=0

 

I czy to jest poprawne?

 

GML
if global.bron[1]=1 and ready=1

{

//akcja

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna globalna istnieje do memomentu wyłączenia gry. Tj. nie tracimy jej przy zmianie rooma. Uzywamy ich dokłądnie tak samo jak zwykłych zmiennych tyle, że musimy zawsze przed nazwą dodać "global." czyli po prostu global.nazwa.

Zmienne globalne możesz sobie wyobrazić jako zwykłe zmienne utworzone w jakimś obiekcie "global", który istnieje przez cały czas. I odwołujemy się jak do zmiennych w każdym normalnym obiekcie czyli właśnie nazwa, kropka, nazwa zmiennej.

I jest jeszcze taki bajer. Jak chcesz mieć zmienne globalne, ale np. nie chce ci się pisać przed nimi "global." to możesz w create obiektu wpisać

:

GML
globalvar globalna1, globalna2, glb3;

globalna1 = cośtam;

globalba2 = cośtam;

...

 

Teraz w dowolnym obiekcie ta zmienna będzie mieć taką samą wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...