I am vader Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Mój problem polega na tym, że w grze platformowej gracz jest takim okrągłym niewiadomo-czym. Kiedy chodzę w lewo/prawo, to oprócz przeskoczenia postaci ma się obracać w odpowiednią stronę. Z tym nie mam żadnego problemu. Natomiast kłopotliwe jest to, że jak tylko się obróci, to wcina się w ziemię i już się postać nie rusza. GML (step)if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-5,y) { x -= 3 image_angle += 3 } } if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+5,y) { x += 3 image_angle -= 3 } } Co trzeba dodać, żeby tak się nie działo? Oczywiście grawitacja jest w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Co trzeba dodać Dodaj obiektowi mask. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Maska najwidoczniej też się obraca, bo nadal to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Owszem, maska się obraca. Mam na to 2 sposoby. PIERWSZY W step na samym końcu dać GML move_outside_solid(90,16); DRUGI Nie używać image_angle tylko zmiennej zamiennej(własnej) np. angle a następnie rysować sprite_index w draw za pomocą draw_sprite_ext() :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Przy pierwszym podskakuje jak by był wyprodukowany do "my little pony". Drugie zaraz sprawdzę. E:Dzięki, drugi sposób zadziałał. zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi