Skocz do zawartości

Zablokowane Kamera w 3D?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam 2 pytanie i 1 problemy.

 

Pytanie.

 

{1.Jak w moim kodzie (ale zerżniętym :lol2: ) dać strafe.} już mam

 

{2.Robie coś w stylu edytora do robienia map 3d i mam problem

ponieważ mam już zaprogramowane przyciski ale jak jest 3d View

to przyciski wyglądają jak floor chciał bym zrobić osobne okno ale nie wiem jak

please help .} już mam

 

Problem.

 

1.Po popatrzeniu się na sam duł to kamera zachowuje się dziwnie.

 

Oto kod do kamery

 

W Create:

//switch to 3D mode
d3d_start();

//switch lighting off
d3d_set_lighting(false);
draw_set_color(c_white);

z=0;
zdirection=0;

//set speed
speed=16;
Scr_Up=speed
Scr_Down=-speed

 

W Step:

z+=zdirection*speed/128

//////////////////////////////////////////////////////////////

if (keyboard_check(ord('W')))
speed=Scr_Up
else if (keyboard_check(ord('S')))
speed=Scr_Down
else
speed=0

 

W Mouse Wheel Up:

Scr_Up+=1
Scr_Down-=1

 

 

W Mouse Wheel Down:

Scr_Up-=1
Scr_Down+=1

if Scr_Down>0
Scr_Down=0

if Scr_Up<0
Scr_Up=0

 

I w Draw:

xt=x+cos(direction*pi/180);
yt=y-sin(direction*pi/180);
zt=z+sin(zdirection*pi/180);

d3d_set_projection(x,y,z,   xt,yt,zt,  0,0,1);

//////////////////////////////////////////////////////////


change_x=(display_mouse_get_x()-512)/16
change_y=(display_mouse_get_y()-384)/16

direction-=change_x
zdirection-=change_y


display_mouse_set(display_mouse_get_x()-change_x*10,display_mouse_get_y()-change_y*10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z problemem Ci nie pomogę bo sam się nad tym sporo czasu męczyłem =)

 

Co do pytania nr 2:

d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) Sets a normal orthographic projection of the indicated area in the room, rotated over the indicated angle.
Pierwszego nie rozumiem.

 

Uwaga ode mnie jako moderatora: Nazywaj tematy po "imieniu" a nie ciągle "Pomocy!" =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sory tymon ale nie rozumiesz mnie, nawet jeśli dam obiekty tak jak mówisz to gdzieś tam w room’ie będzie je widać ja chciałbym zrobić coś w stylu

Że mam 3 room’y 1 room miał by funkcje 2 room to 3d area a 3 room by to wszystko łączył

Ale jak się domyślam nie da się tego zrobić

 

Ps. Szczerze nawet by mi to nie przeszkadzało że obiekty do modelowania widać ale i tak mi nie wychodzi kombinowałem z „d3d_set_projection_ortho” i nic robiłem to na różne sposoby ale dalej mi to nie wychodzi zawsze jeden room zasłania 2 na cały ekran i nie ważne co dam w w,h

 

edit 1

 

Czym się różni d3d_draw_block itp. od d3d_model_block itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...