LionX Dagger Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Cześć mam 2 pytanie i 1 problemy. Pytanie. {1.Jak w moim kodzie (ale zerżniętym :lol2: ) dać strafe.} już mam {2.Robie coś w stylu edytora do robienia map 3d i mam problem ponieważ mam już zaprogramowane przyciski ale jak jest 3d View to przyciski wyglądają jak floor chciał bym zrobić osobne okno ale nie wiem jak please help .} już mam Problem. 1.Po popatrzeniu się na sam duł to kamera zachowuje się dziwnie. Oto kod do kamery W Create: //switch to 3D mode d3d_start(); //switch lighting off d3d_set_lighting(false); draw_set_color(c_white); z=0; zdirection=0; //set speed speed=16; Scr_Up=speed Scr_Down=-speed W Step: z+=zdirection*speed/128 ////////////////////////////////////////////////////////////// if (keyboard_check(ord('W'))) speed=Scr_Up else if (keyboard_check(ord('S'))) speed=Scr_Down else speed=0 W Mouse Wheel Up: Scr_Up+=1 Scr_Down-=1 W Mouse Wheel Down: Scr_Up-=1 Scr_Down+=1 if Scr_Down>0 Scr_Down=0 if Scr_Up<0 Scr_Up=0 I w Draw: xt=x+cos(direction*pi/180); yt=y-sin(direction*pi/180); zt=z+sin(zdirection*pi/180); d3d_set_projection(x,y,z, xt,yt,zt, 0,0,1); ////////////////////////////////////////////////////////// change_x=(display_mouse_get_x()-512)/16 change_y=(display_mouse_get_y()-384)/16 direction-=change_x zdirection-=change_y display_mouse_set(display_mouse_get_x()-change_x*10,display_mouse_get_y()-change_y*10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Z problemem Ci nie pomogę bo sam się nad tym sporo czasu męczyłem =) Co do pytania nr 2: d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) Sets a normal orthographic projection of the indicated area in the room, rotated over the indicated angle.Pierwszego nie rozumiem. Uwaga ode mnie jako moderatora: Nazywaj tematy po "imieniu" a nie ciągle "Pomocy!" =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Jeśli mógł byś mi napisać co to jest to w i h I jak to wstawić do mojego kodu Co do 1 chodzi mi o chodzenie no boki Edit Na przyszłości będę pamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Możesz dać tak: d3d_set_projection_ortho(0,0,room_width,room_height,0); //Tutaj rysowanko 2D w i h określają obszar gdzie "może" być rysowana grafika 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 No tak ale mam 2 kamery i jedna przysłania drugą po za tym nie znam w draw komendy Żeby wstawił obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 A draw sprite? ><! draw_sprite(x,y,sprite_index,image_index); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 17 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Ale mi chodzi o obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Kurde xP Obiekt ma tylko przyporządkowaną grafikę! Jesli postawisz go w roomie to i tak będzie działać bez niej =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Tak sory tymon ale nie rozumiesz mnie, nawet jeśli dam obiekty tak jak mówisz to gdzieś tam w room’ie będzie je widać ja chciałbym zrobić coś w stylu Że mam 3 room’y 1 room miał by funkcje 2 room to 3d area a 3 room by to wszystko łączył Ale jak się domyślam nie da się tego zrobić Ps. Szczerze nawet by mi to nie przeszkadzało że obiekty do modelowania widać ale i tak mi nie wychodzi kombinowałem z „d3d_set_projection_ortho” i nic robiłem to na różne sposoby ale dalej mi to nie wychodzi zawsze jeden room zasłania 2 na cały ekran i nie ważne co dam w w,h edit 1 Czym się różni d3d_draw_block itp. od d3d_model_block itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 d3d_draw_block rysoje blok, na ktory mozesz nalozyc tekture, obrocic, itp. a d3d_model_block dodaje block do modelu ktory mozesz potem rysowac. Modele sa mniej procesorzerne ale na caly model mozna nalozyc 1 teksture i nie mozna ich obracac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi