cysior Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jak wykonać chodzenie wrogra po zlokalizowaniu hero.Ma on chodzic w 4 kierunkach. Chodzi mi o samo podążanie resztę juz sam zrobie GML if distance_to_object(wróg) { akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 STEP: GML if(hero zlokalizowany) { if(hero.x>x) x+=min(5,hero.x-x); else if(hero.x<x) x-=min(5,x-hero.x); else if(hero.y>y) y+=min(5,hero.y-y); else if(hero.y<y) y-=min(5,y-hero.y); } Można to zapisać znacznie krócej, ale ta wersja będzie łatwiejsza do zrozumienia dla ciebie :) Ogólnie to się opiera na tym, że doki x jest różnych od hero.x to się będzie w x poruszał, a jeśli dojdzie to zacznie w y :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 STEP: GMLif(hero zlokalizowany) { if(hero.x>x) x+=min(5,hero.x-x); else if(hero.x x-=min(5,x-hero.x); else if(hero.y>y) y+=min(5,hero.y-y); else if(hero.y y-=min(5,y-hero.y); } Można to zapisać znacznie krócej, ale ta wersja będzie łatwiejsza do zrozumienia dla ciebie :) Ogólnie to się opiera na tym, że doki x jest różnych od hero.x to się będzie w x poruszał, a jeśli dojdzie to zacznie w y :P Wszystko działa ok tylko jak zrobic gdy wrog znajdzie hero to zeby on juz biegł bardziej za nim bo z tym obecnym kodem jak sie skręci to wróg nawet nie zejdzie wdół tylko przechodzi przez przeszkody on jak go zlokalizuje musze miejwiecej podazac za nim. z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się