Skocz do zawartości

Chodzenie wroga


Rekomendowane odpowiedzi

STEP:

 

GML
if(hero zlokalizowany)

{

if(hero.x>x)

x+=min(5,hero.x-x);

 

else if(hero.x<x)

x-=min(5,x-hero.x);

 

else if(hero.y>y)

y+=min(5,hero.y-y);

 

else if(hero.y<y)

y-=min(5,y-hero.y);

}

 

Można to zapisać znacznie krócej, ale ta wersja będzie łatwiejsza do zrozumienia dla ciebie :)

 

Ogólnie to się opiera na tym, że doki x jest różnych od hero.x to się będzie w x poruszał, a jeśli dojdzie to zacznie w y :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STEP:

 

GMLif(hero zlokalizowany)

{

if(hero.x>x)

x+=min(5,hero.x-x);

 

else if(hero.x

x-=min(5,x-hero.x);

 

else if(hero.y>y)

y+=min(5,hero.y-y);

 

else if(hero.y

y-=min(5,y-hero.y);

}

 

Można to zapisać znacznie krócej, ale ta wersja będzie łatwiejsza do zrozumienia dla ciebie :)

 

Ogólnie to się opiera na tym, że doki x jest różnych od hero.x to się będzie w x poruszał, a jeśli dojdzie to zacznie w y :P

 

Wszystko działa ok tylko jak zrobic gdy wrog znajdzie hero to zeby on juz biegł bardziej za nim bo z tym obecnym kodem jak sie skręci to wróg nawet nie zejdzie wdół tylko przechodzi przez przeszkody on jak go zlokalizuje musze miejwiecej podazac za nim. z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...