tomalas Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Przejdźmy do rzeczy. Chodzi o gre The Hunter jak ktoś ma przykład to może będzie mu łatwiej mnie zrozumieć. Chodzenei mam zrobione: x+=2 y+=2 lub tam minus każdy wie o co chodzi. Ale teraz chodzi o to co się dzieje jak nacisne powiedzmy góra i prawo. Postać idzie na skos ale dwa razy szybciej bo liczy się kalwisz góra + klawisz dół. Wie ktoś jak to rozwiązać, ja próbowałem ale cuda mi wychodziły :P zamiast dodawać współrzędne można użyć hspeed i vspeed jak takie lepsze rozwiązanie :) Z góry dzięki za pomoc... P.S. Jakby ktoś temat mógł poprawić bo napisałem zamiast na skos na skoks :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 if keyboard_check(vk_up) { y-=2; } else if keyboard_check(vk_down) { y+=2; } if keyboard_check(vk_left) { x+=2; } else if keyboard_check(vk_right) { x-=2; } Warunki leżą :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Próbowałem warunkami tylko trochę inaczej :) a dla klawiszy w,a,s,d jak będzie skoro nie są wirtualne. Już kiedyś się nad tym zastanawiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 if keyboard_check(ord('W')) { y-=2; } else if keyboard_check(ord('S')) { y+=2; } if keyboard_check(ord('D')) { x+=2; } else if keyboard_check(ord('A')) { x-=2; } ord('Klawisz'); =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Co do klawiszy to możesz wykorzystać mój programik, który został napisany do tych celów. Czyta kody ascii dla GM. :P Czytnik ASCII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Tymon tylko to chodzenie i tak nie działa. Mi nie chodzi o to żeby chodził na skos to mam. Ale żeby zachował prędkość bo pod skosem idzie dwa razy szybciej. Chyba ,że tylko mi się wydaje ,że chodzi szybciej :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 mozna to zrobic np. tak speed+=1 if keyboard_check(ord('W')) { if keyboard_check(ord('A')) {direction=135} else if keyboard_check(ord('D')) {direction=45} else {direction=90} } else if keyboard_check(ord('S')) { if keyboard_check(ord('A')) {direction=225} else if keyboard_check(ord('D')) {direction=315} else {direction=270} } else if keyboard_check(ord('D')) { if keyboard_check(ord('W')) {direction=315} else if keyboard_check(ord('S')) {direction=45} else {direction=0} } else if keyboard_check(ord('A')) { if keyboard_check(ord('S')) {direction=225} else if keyboard_check(ord('W')) {direction=135} else {direction=180} } else { speed-=1 } if speed>4 then speed=4 lub szybciej if keyboard_check(ord('A')) { motion_add(180,0.5) } if keyboard_check(ord('W')) { motion_add(90,0.5) } if keyboard_check(ord('S')) { motion_add(270,0.5) if keyboard_check(ord('D')) { motion_add(0,0.5) } if speed>4 then speed=4 tylko tutaj trzeba ustawic jeszcze w create tarcie friction=0.3 albo mozna zrobic tak jak napisal Zakol, ale u niego jak puscisz przycisk to ludzik sie odrazu zatrzymuje a tu jest taki bajer ze tak sie trohe 'ślizga' :P edit. hmmm chyba 3 a teraz to juz chyba 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 if (keyboard_check(ord("A")) || keyboard_check(ord("D"))) { if (keyboard_check(ord("W")) || keyboard_check(ord("S"))) { if (keyboard_check(ord("W"))) { y -= 2.5; } if (keyboard_check(ord("S"))) { y += 2.5; } if (keyboard_check(ord("A"))) { x -= 2.5; } if (keyboard_check(ord("D"))) { x += 2.5; } } else { if (keyboard_check(ord("A"))) { x -= 5; } if (keyboard_check(ord("D"))) { x += 5; } } } else { if (keyboard_check(ord("W"))) { y -= 5; } if (keyboard_check(ord("S"))) { y += 5; } } EDIT: LOL Hanjuso, ile razy ty edytowałeś tego posta? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Sposób Zakola jest bardzo dobry, tyle że teraz po skosie wolniej mi chodzi ale już pokombinuje. Dzięki :thumbsup: Edit: @Hanjuso tylko ,że ty używasz direction tam a ja używam go do czego innego. Edit: Co do tego chodzenia to wystarczy pozamieniać 5 na 2.5 ,żeby pod skosem chodził tak jak normalnie. To na przyszlość jakby ktoś nie wiedział jak zrobić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się