szpaq99 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 jak zrobić takie sejwy aby że jak nacise esc włącza się menu a tam trzy sloty do zapisania gry i takie same do wczytywania gry za pomocą pliku ini. bo iSave, mi ni działa. zmiennne które chce aby zapisało to global.punkty global.hp ale chciał by jeszcze zrobić taką zmienną że jak potworek jakiś zginie to jest global.zabici i żeby w ini zapisywałoo że te potworki nie żyją i żeby zapamiętywało w jakim roomie ostanim razem byłem tylko żeby nie zapamiętywało że byłem w meni dalej chodzi mi w jakim lewerze byłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zrób sobie jakiś obj który po naciśnięciu ecs przechodzi do innego roomu albo nie wiem, potem GML /* EVENT Naciśnięca na slot1 */ ini_open("nazwa pliku.ini"); ini_write_real("slot1","pkt",global.punkty); ini_write_real("slot1","hp",global.hp); ini_close(); dalej na tej podstawie sam sobie zrobisz, a co do romu, podczas przechodzenia z romu do romu niech się zapisuje na zmiennej jaki był wcześniejszy room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 a co z romami edit: i co z tymi zabitymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Wytłumacz mi z tymi zabitymi bardziej, ma zapisywać ich liczbę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 nie chodzi mi o to że jak ich zabije i zapisze gre i ją wczytam to dalej będzie ich pamiętać że żyją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 a za pomocą Gmowego game_save i game_load nie możesz tego wszystkiego robić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 To w każdym roomie/ poziomie / misji zapisuj ile wrogów jest na początku, po zabiciu odejmij i jeżeli zapiszesz i potem wczytasz tą liczbą to stwórz taką liczbę wrogów jaka jest w tej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Albo zapisuj nazwy obiektow i pozycje oraz wszytskie dane potworów czy czego tam chcesz. Po wczytaniu tworzysz potworki i ustawiasz im parametry takie jakie miałyi włala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 a odczytywanie, aha ale jak zrobić fimiki takie jak w platformówkach za pomocą kodu że naprzykład włącza się level i postać idzie i np. skoczy i dopiero można grać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 odczytywanie? mowie jak zapiszesz dane w ini to potem je odczytujesz i na podstawie tych danych robisz obiekty potworow w miejscach ktore zapisalo w ini. co do "filmiku" wystarczy zmienna blokujaca ruch twojego bohatera przez ciebie, nie wiem jak masz to zrobione ale mozesz zrobic cos takiego: [Create] ruch = false//zmienna mowiazca czy mozesz ruszac swoim bohaterem alarm[0] = room_speed*10//przykładowo 10 sekund na pojscie i skok [Alarm 0] ruch = true [step] //Teraz jesli masz tu sterowanie np. klawą to: if ( ruch ) { if keyboard_check.... then ....//tutaj poruszanie .... ... } else { direction = kierunek poruszania speed = szybkosc } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 sejwy zrobione ale co zrobić jak żaden sejwy nie jest zapisany znając życie wyskoczy mi błąd na zmiennej ?? zapisany if zapisany=1 { } i co tam wpisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Tzn chodzi ci o to ze jesli gracz nie wczyta gry to ma byc normalnie czy jak ? Bo juz sie sam gubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 chodzi mi o to jak gracz nie zapisze tej gry to ma wracać np do meni, a jak zapisze gre to powinno wracać do gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 uzyj jakiejs zmiennej sprawdzajacej czy np dane sa w pliku ini czy ich nie ma, jesli sa przełanczasz zmienną i wczytujesz gre, jesli nie ma ustawiasz zmienna na 0 i cofasz z powrotem do menu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się