pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Jak w temacie. :bye1: Mam problem gdy obracam działo. ^_^ Obraca sie sprawnie lecz nie wychodzi chodzenie działem (bo działo to postać :lol2: ) Gdy strzelam to w stronę 0.x,0.y. -_- Chyba wiem jak to zrobić ale nie znam kodu :glare: Chyba to ma być tak: Strzał leci w stronę direction.x direction.y postaci. A tak samo z chodzeniem. Z góry Dzięx E:aha kod odpowiedzialny za obrót jest taki xd GML (step) dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) obrot = dir - direction image_angle = direction if (obrot>0 and obrot<180) {direction += 4} if (obrot<0 and obrot>-180) {direction -= 4} if (obrot>180) {direction -= 4} if (obrot<-180) {direction += 4} if speed >= 7 { speed = 7 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 zacznijmy od tego ze nie ma czegos takiego jak direction.x i direction.y Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, zrobiles obracanie ale nie mozesz zrobic chodzenia nim tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Mogę zrobic chodzneie tylko nie wiem jak Prosto. xd Wiem że jest taki kod gdzie się idzie w stronę Direction'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Weź kurde napisz to jakoś po ludzku. Co chcesz zrobić? Jak ma wyglądać to chodzenie? Co nie działa? EDIT: direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); O to chodzi? :P To ustawi kierunek w stronę kursora. Jeszcze jakiegoś speeda nadaj: speed=5; I jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Heh tez nic tu nie kapuje, ale jesli masz ustawiony direction to wystarczy juz tylko speed do poruszenia sie. Zalerzy oczywiscie jeszcze jak chcesz chodzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Chce zeby postać się wolno obracała. Działa? Działa. Ale nie wiem jak zrobic żeby chodziła przed siebie. W dodatku gdy strzela... Właśnie nie wiem jak strzelał przed siebie xd E; dzięki chodzenie działą jeszcze strzelanie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 no to jesli chcesz zeby chodził dodaj mu speed np w strzałce do gory. a jesli chcesz myszke uzyj :move_towards_point() lub mp_potential_step() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A co rozumiesz przez "wolno obracała"? Ma się obracać w stronę kursora ale nie tak, że od razu ma kierunek ustawiany tylko, że się musi w jego stronę jeszcze obrócić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 No właśnie... Masz powiedźmy tu czołg: {]- On odrazy tej lufi nie przesunie za siebie xd Dzięki... Chodzenie działa :) Jeszcze tylko strzelanie :D E: ej! chyba wiem xd Zrobic obiekt który będzie odwrócony w tą samą stronę co postać! ... ... Dobra xd to sensu nie ma xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 No to w stepie ustawiaj sobie zmienną dir_cel w stronę myszki I jeśli dir_cel jest większy od direction to trzeba zwiększać direction, a jak mniejszy to zmniejszać żeby direction dążył do dir_cel. Tylko zabezpiecz przed takimi wypadkami że jak dir_cel=10, a direction=350 to musi dodawać a nie odejmować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A mozna prosić o Kod :/ To tego naboju który ma zostać wystrzelony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie to jest do lufy czołgu. Nie jestem zwolennikiem dawania gotowego kodu. Trzeba uczyć się myśleć :) Dałem ci gotowe rozwiązanie. W zmiennej cel_dir przechowujesz jak ma być obrócona lufa. I zależnie od tego jak ma być obrócona, a jak jest to kręcisz nią w odpowiednim kierunku :) Dałem ci wcześniej funkcje która zwraca kierunek do kursora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Ok poradziłem sobie Ale co zrobić że jak postać się obruci to ona tak... Nie trzęsie się? xd To dalej nalerzy do tematu :) Obrót lufy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Załóżmy że obracasz direction o 5. Teraz jeśli direction jest równe 13, a dir_cel 14 to direction się zwiększy o 5 i będzie równe 18. Wtedy się zmniejszy, znów zwiększy i sie będzie trzęsło. Jak temu zaradzić? Mamy funkcję max. Dodawaj do direction to co jest większe: 5 czy to ile mu brakuje do dir_cel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się