szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); draw_sprite(spr_hud,1,kX,kY) draw_text( kX + 5, kY +5, "HP: " + string( hp ) + "#" + "Punkty: " + string( punkty ) + "#" + string(room_get_name( room ))); draw_set_font(global.fspr); draw_set_color(c_white); Jak zrobić żeby mi te napisy podążały za ekranem bo jak dam kod z FAQ to główna postać tworzy się w rogu,a to jest właśnie draw głównej postaci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 skad wziales t K przed X i Y??? Do tego po co ta pierwsza linijka kodu Oo. Chyba ze ona ma byc tym wyswietlaniem bohatera. Jednak pamietaj aby przekierowywac dane, i jesli cos ci sie wyswietla u rogu, a ma sie rysowac na obiekcie to dajesz, tylko wczesniej wycentruj sprita. GML draw_sprite(spr_bohater, obj_bohater.x, obj_bohater.y); Zamiast tego daj, jesli chcesz aby to rysowalo bohatera i huda GML draw_sprite_ext( spr_bohater, 0, obj_bohater.x, obj_bohater.y, 1, 1, 0, 0, 1 ); //to bedzie dzialac tylko jak twoj sprite sie nazywa spr_bohater, a obiekt obj_bohater draw_sprite(spr_hud,1,view_xview ,view_yview) draw_set_font(global.fspr); draw_set_color(c_white); draw_text( view_xview +5, view_yview +5, "HP: " + string( hp ) + "#" + "Punkty: " + string( punkty ) + "#" + string(room_get_name( room ))); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 jak daje ten kod to bochater robi się czarny jak murzyn i jak np nacisne strzałke w bok nie zmienia sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); draw_sprite(spr_hud,1,view_xview ,view_yview) draw_set_font(global.fspr); draw_set_color(c_white); draw_text( view_xview +5, view_yview +5, "HP: " + string( hp ) + "#" + "Punkty: " + string( punkty ) + "#" + string(room_get_name( room ))); Bo on nie dał sprite index , image_index ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 WTF 47? i do cholery znowu dawac ten niepotrzebny kod na poczatku? Wyprowadzcie mnie z bledy jesli sie myle. Przecie to nic nie robi, to jest jak copy paste z helpa, tam trzeba cos zdekralowac. Zmien to drugie zero tylko na image_blend, wtedy powinno miec naturalny kolor, bo tam sie ustawia zmiane koloru jak cos. A co do zmieniania sprita to w czym problem? Jestes pewny ze masz w naciskaniu strzalki w prawo aby zmienil sprite? czy ten kod masz w draw a nie w step? Popatrz logiccznie na sprawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 kolor jest teraz naturalny ale nie zmienia sprita nadal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A masz w jednym spricie np. player w lewo , w prawo , ...? Czy oddzielnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Bo nie dałeś ifów : GML if idzie w lewo { draw_sprite_ext( ide w lewo, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); } I tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 GML if keyboard_check(vk_left) x = - 4 draw_sprite_ext(spr_player_left,0,x,y,xscale,yscale,rot,color,1.0) Takie trudne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 a nie GML if keyboard_check(vk_left) { x = - 4 draw_sprite_ext(spr_player_left,0,x,y,1,1,0,image_blend,1) } ? Bo to co napisales sam to gowno, by ci errora wywalilo ze niewystarczajace dane. Do tego czym jest rot do cholery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 rotation rozumiesz? A te xscale , yscale , żeby sam sobie zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Ale w Gmie nie ma zednej zmiennej rot puki sobie jej nie zrobisz, wiec nie dales wystarczajaco informacji dla szpaqa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A masz w jednym spricie np. player w lewo , w prawo , ...? Czy oddzielnie? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Na ktore pytanie to jest odpowiedz :3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 mam oddzielne sprity ja mam Edit: Juz se naprawiłęm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi