Skocz do zawartości

Gra muzyczna i Pojawianie sie strząłek...


pivot18

Rekomendowane odpowiedzi

Heh, akurat robię podobnego typu grę. Musisz mieć jakiś licznik niezależny od stepów GMa, opierający się na różnicy czasu zwanej delta time, dodając ją do licznika rytmu. Potem za każdym przeskoczeniem rytmu dodajesz 1 do licznika kroków rytmu oraz jest akcja pojawienia się danej strzałki uwzględniając licznik kroków rytmu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Chyba zrozumiałem...

Czyli ma być podobny kod do tego

Że w alarmie 1 dajemy kod

alarm[1] (jedna sekunda?) A no właśnie... ile stepów to jedna sekunda?

 

if alarm[1] <= 25

{

instance_create(x_paska,y_paska,strzałka góra)

}

 

Coś takiego?

 

Sprawdzę :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea z delta time i rytmem:

 

Obiekt: Controller

GML (Create)
oldTime=date_current_time()

newTime=oldTime

global.deltaTime=0

// [...]

rytm=0 // rytm

rytm_fact=4 // wspolczynnik rytmu (rytm_fact uderzen na sekunde; rytm 1/4: rytm_fact=4; rytm 1/2: rytm_fact=2)

rytm_step=0 // aktualny krok rytmu

GML (Step)
newTime=date_current_time()

global.deltaTime=date_second_span(oldTime,newTime) // roznica czasu (sekundy) pomiedzy aktualna, a poprzenia klatka (stepem)

oldTime=newTime

// [...]

rytm+=global.deltaTime*rytm_fact

while(rytm>1)

{

rytm-=1

// tutaj wykonujemy akcje gdy natrafimy na uderzenie rytmu

rytm_step+=1 // aktualizujemy kroki rytmu

instance_create(x_paska,y_paska,strzalka_tab[rytm_step]) // przy kazdym uderzeniu tworzymy strzalke uwzgledniajac aktualny krok rytmu; pobieramy jej id z tablicy

}

 

Ten kod jest niezalezny od Stepow GMa, dzieki czemu w razie spadku FPS nie spowoduje to zadnego opoznienia w tworzeniu strzalek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo: https://gmclan.org/up1105_11_rytm.html :)

EDIT: Poprawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...