pivot18 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 RObie grę typu Guitar Hero... I mam problem donośnie pojawiania się strzałek... jak zrobic że w Którejś Części grania NP 24 Sek Pojawia sie Górna strzałka a W 25 Strzałka w lewo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Heh, akurat robię podobnego typu grę. Musisz mieć jakiś licznik niezależny od stepów GMa, opierający się na różnicy czasu zwanej delta time, dodając ją do licznika rytmu. Potem za każdym przeskoczeniem rytmu dodajesz 1 do licznika kroków rytmu oraz jest akcja pojawienia się danej strzałki uwzględniając licznik kroków rytmu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ok, Chyba zrozumiałem... Czyli ma być podobny kod do tego Że w alarmie 1 dajemy kod alarm[1] (jedna sekunda?) A no właśnie... ile stepów to jedna sekunda? if alarm[1] <= 25 { instance_create(x_paska,y_paska,strzałka góra) } Coś takiego? Sprawdzę :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Idea z delta time i rytmem: Obiekt: Controller GML (Create) oldTime=date_current_time() newTime=oldTime global.deltaTime=0 // [...] rytm=0 // rytm rytm_fact=4 // wspolczynnik rytmu (rytm_fact uderzen na sekunde; rytm 1/4: rytm_fact=4; rytm 1/2: rytm_fact=2) rytm_step=0 // aktualny krok rytmu GML (Step) newTime=date_current_time() global.deltaTime=date_second_span(oldTime,newTime) // roznica czasu (sekundy) pomiedzy aktualna, a poprzenia klatka (stepem) oldTime=newTime // [...] rytm+=global.deltaTime*rytm_fact while(rytm>1) { rytm-=1 // tutaj wykonujemy akcje gdy natrafimy na uderzenie rytmu rytm_step+=1 // aktualizujemy kroki rytmu instance_create(x_paska,y_paska,strzalka_tab[rytm_step]) // przy kazdym uderzeniu tworzymy strzalke uwzgledniajac aktualny krok rytmu; pobieramy jej id z tablicy } Ten kod jest niezalezny od Stepow GMa, dzieki czemu w razie spadku FPS nie spowoduje to zadnego opoznienia w tworzeniu strzalek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Hmmm... Chyba nie rozumiem :/ Ale ... Zrobisz mini przykładzik? :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Proszę bardzo: https://gmclan.org/up1105_11_rytm.html :) EDIT: Poprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się