Skocz do zawartości

Strafe


Rekomendowane odpowiedzi

Nie będe dużo pisał i tłumaczył poprostu dam przykład:

 

LINK

 

Chodzi o to ,żeby bohater chodził na boki bez zmieniania direction. Jak w rożnych grach fps. Niestety rozwiązanie ze x-=2 lub x+=2 nie pasuje, ponieważ postać poruszała by się tylko na boki gdy skierowana by była w góre lub w dół. Gdy postać jest obrócona w któryś bok to chodzi przód tył bo zmienia współrzędne x.

 

P.S. Jak chce uruchomić grę z pliku wyskakuje File does not exist a jak właczam program i biore open normalnie to się uruchamia wiecie dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym przeszkadza Ci zmiana direction?

 

EDIT

Ah, już wiem. Źle zrozumiałem. Napisz tak:

speed_=2; //Określa prędkość

if keyboard_check(vk_left)
{
  var dir;

  dir=direction;
  x+=cos((dir-90)/180*pi)*speed_;
  y-=sin((dir-90)/180*pi)*speed_;
}
else
if keyboard_check(vk_right)
{
  var dir;

  dir=direction;
  x+=cos((dir+90)/180*pi)*speed_;
  y-=sin((dir+90)/180*pi)*speed_;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym że direction jest za myszką. I naprzykład postać ma strzelać do przodu i móc poruszać się na boki .

 

Edit:

Unexpected symbol na pozycji 20 w linijce:

   x+=cos((dir-90)\180*pi)*speed_;

I we wszystkich tych podobnych, pokombinuje jeszcze, ale nie rozumiem tego kodu :) Dzięki za pomoc :thumbsup:

 

Tymon: Pomyliłem "\" z "/" :D Już poprawiłem kod.

 

Edit:

W sumie racja bo znak dzielenia :) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...