lacu Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 <_< Cześć jestem początkujący Postanowiłem zrobić grę typu Strzelnica chodzi o to ze ja steruje celownikiem w ten sposób ze zamiast kursora jest taki celownik i jak wcisne lewy przycisk myszy to ma strzelić. Nio i niewiem jak to zrobić zeby sterować tym celownikiem. Drugi problem to to ze chcę zeby z domu(takie tło) wyskakiwali ludzie do których by sie strzelało nio i tu jest następny problem. Jak to zrobić bardzo proszę o pomoc!! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Ja też jest początku jaćy ale umie rozwiązać jeden z twoich problemów: x=mouse_x y=mouse_y wpisz to w stepie celownika;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Strzelanie Obiekt o_gracz w Step: direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if reload<=0 { if mouse_check_button(mb_left) { i.instance_create(x,y,o_pocisk) i.direction=direction; i.speed=10; reload=10; } } else { reload-=1; } Kolizja kuli z przeciwnikiem Obiekt o_pocisk w Collision (o_przeciwnik) with (other) { instance_destroy(); } instance_destroy(); Generator przeciwników Obiekt o_generator w Step: if count<=0 { instance_create(x,y,o_przeciwnik); count=50; } else { count-=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacu Opublikowano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 dzieki bardzo ale jak zrobić tych pojawiających sie ludzików i gdzie ja mam to wpisywać aha pracuje w gm 5.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...