trolu122 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 jak to zapisać: jesli obiekt jest w roomie? w sensie ze jesli w roomie znajduje sie 1 bądz wiecej takich obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 if(instance_number(obiekt)!=0) { ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Po prostu GML if( instance_number( obj ) ):3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 GML if( instance_exists( obj ) ) ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Ciekawostka. Jeśli mamy warunek: if(warunek) To w rzeczywistości jest on warunkiem: if(warunek != 0) Co to oznacza? Fałsz jest RÓWNY 0, zaś prawda jest KAŻDĄ INNĄ wartością niż 0, czyli również 0.7, czy 17. I w ten sposób można wywnioskować, że instance_exists() jest w GMie niepotrzebną funkcją. Zamiast: if(instance_exists(obj)) Można użyć: if(instance_number(obj)) A samo instance_exists można zapisać tak: min(1, instance_number(argument0)); Tak na przyszłość, Platyna... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 To w rzeczywistości jest on warunkiem: if(warunek != 0) Nie prawda:GML 1 && true == true 0 && true == false -1 && true == false Z czego wynika, że if sprawdza czy > 0 A samo instance_exists można zapisać tak: min(1, instance_number(argument0)); Po co tu matematyka?GML instance_number( argument0 ) && 1 !!instance_number( argument0 ) :P Po za tym istnienie instance_exists i jednoczesne instance_number jest uzasadnione. Napisanie tych funkcji po stronie samego Delphiego sprawia, że funkcje są szybsze od GMowych scriptów. :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Napisanie tych funkcji po stronie samego Delphiego sprawia, że funkcje są szybsze od GMowych scriptów. :3Nie chodzi mi o napisanie samemu instance_exists(), bo to wiadomo, że by było wolniejsze od wbudowanej funkcji,a le o zwykłe korzystanie z if(instance_number()) A co do sprawdzania >0 to muszę przyznać, że mnie zdziwiłeś. W cpp chyba sprawdzał, czy był różny od zera. Chyba... :P A przynajmniej na od ~roku żyłem w takim przekonaniu... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Tak, ale zwykły klocek z kodem też jest scriptem. Ogólnie wbudowana funkcja będzie szybsza od interpretowanej funkcji. W większości języków programowania jest !=, GML to jakiś ekscentryk. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Tak na przyszłość, Platyna... :P Ależ to oczywiste :P Po prostu czasem piszę z !=0 a czasem bez, nie wiem czemu xD Zależnie od kaprysu chyba :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się