szpaq99 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 jak zrobić drzewa psichixa nie używając Xenon Core. Chodź mi o ten przykład tds'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 drzewa akurat prosto odizolować od silnika bo jedyne co je przy nim trzyma to pozycja w układzie fizycznym. Ale masz tu kod takiego drzewka bez xenona: GML (Create) // zmienne z=32 sprite_index=spr_tree shadow_index=spr_tree_shadow sprite_set_alpha_from_sprite(shadow_index,mask_tree_shadow) image_speed=0 image_index=floor(random(sprite_get_number(sprite_index))) // zmienne stanu gałęzi scale=1 angle1=0 angle2=0 angle3=0 angle4=0 step=0 rate=3 rot=2.5 factor1=1+random(1) factor2=1+random(1) factor3=1+random(1) factor4=1+random(1) sdir=-45 slen=z GML (Step) // operaccje na gałęziach step+=rate angle1=sin(degtorad(step*factor1))*rot angle2=sin(degtorad(step*factor2))*rot angle3=sin(degtorad(step*factor3))*rot angle4=sin(degtorad(step*factor4))*rot GML (Draw) // rysowanie drzewa metoda primitiwow _d=sqrt(power(sprite_get_width(sprite_index),2)+power(sprite_get_height(sprite_index),2))/2*scale svx=lengthdir_x(slen,sdir) svy=lengthdir_y(slen,sdir) // shadow draw_set_color(c_black) draw_set_alpha(0.6) draw_primitive_begin_texture(pr_trianglelist,sprite_get_texture(shadow_index,image_index)) draw_vertex_texture(svx+x,svy+y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle1+image_angle+45+90),svy+y+lengthdir_y(_d,angle1+image_angle+45+90),0,0) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle2+image_angle+45+90-90),svy+y+lengthdir_y(_d,angle2+image_angle+45+90-90),1,0) draw_vertex_texture(svx+x,svy+y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle2+image_angle+45+90-90),svy+y+lengthdir_y(_d,angle2+image_angle+45+90-90),1,0) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle3+image_angle+45+90-180),svy+y+lengthdir_y(_d,angle3+image_angle+45+90-180),1,1) draw_vertex_texture(svx+x,svy+y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle3+image_angle+45+90-180),svy+y+lengthdir_y(_d,angle3+image_angle+45+90-180),1,1) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle4+image_angle+45+90-270),svy+y+lengthdir_y(_d,angle4+image_angle+45+90-270),0,1) draw_vertex_texture(svx+x,svy+y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle4+image_angle+45+90-270),svy+y+lengthdir_y(_d,angle4+image_angle+45+90-270),0,1) draw_vertex_texture(svx+x+lengthdir_x(_d,angle1+image_angle+45+90),svy+y+lengthdir_y(_d,angle1+image_angle+45+90),0,0) draw_primitive_end() // object draw_set_color(c_white) draw_set_alpha(1) draw_primitive_begin_texture(pr_trianglelist,sprite_get_texture(sprite_index,image_index)) draw_vertex_texture(x,y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle1+image_angle+45+90),y+lengthdir_y(_d,angle1+image_angle+45+90),0,0) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle2+image_angle+45+90-90),y+lengthdir_y(_d,angle2+image_angle+45+90-90),1,0) draw_vertex_texture(x,y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle2+image_angle+45+90-90),y+lengthdir_y(_d,angle2+image_angle+45+90-90),1,0) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle3+image_angle+45+90-180),y+lengthdir_y(_d,angle3+image_angle+45+90-180),1,1) draw_vertex_texture(x,y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle3+image_angle+45+90-180),y+lengthdir_y(_d,angle3+image_angle+45+90-180),1,1) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle4+image_angle+45+90-270),y+lengthdir_y(_d,angle4+image_angle+45+90-270),0,1) draw_vertex_texture(x,y,0.5,0.5) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle4+image_angle+45+90-270),y+lengthdir_y(_d,angle4+image_angle+45+90-270),0,1) draw_vertex_texture(x+lengthdir_x(_d,angle1+image_angle+45+90),y+lengthdir_y(_d,angle1+image_angle+45+90),0,0) draw_primitive_end() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się