miki100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam! Mam mały problem: nie wiem jak zrobić aby kamera [w 3d] podążała za graczem. Próbowałem: direction = point_direction(x,y,obj_hero.x + lengthdir_x(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction),obj_hero.y + lengthdir_y(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction)); speed = point_distance(x,y,obj_hero.x + lengthdir_x(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction),obj_hero.y + lengthdir_y(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction))/8; I działało, ale nie mogłem ruszać kamerą... <_< Mój d3d_set_projection: d3d_set_projection(x,y,20, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),20, 0,0,1); I proszę nie sugerować się tym że to jest mój pierwszy post - nie oznacza to że nie mam doświadczenia z GM. :huh: Mam nadzieję, że znajdziecie rozwiązanie... :rolleyes: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 player: GML (Create) z=20 // pozycja Z alpha=0 // kąt poziomy beta=0 // kąt pionowy length=128 // odległość kamery od gracza GML (Draw) d3d_set_projection(x+lengthdir_x(length,alpha),y+lengthdir_y(length,alpha),z+length*cos(degtorad(beta)), x,y,z, 0,0,1); Kąt alpha możesz co step ustawiać na direction+180, przez co kamera będzie zza pleców gracza. Kąt beta służy do pionowej zmiany kąta nachylenia kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 GML (Draw) d3d_set_projection(x+lengthdir_x(length,alpha),y+lengthdir_y(length,alpha),z+length*cos(degtorad(beta)), x,y,z, 0,0,1); Ok, ale co musi być zamiast zmiennej "length" [sorry bo nie zrozumialem :( ] Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 length to odleglosc kamery od gracza (w pixelach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Ok, dzięki działa idealnie.Sorki że tego nie umiałem ale ja nie piszę silników do GM ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się