miki100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam! Mam mały problem: nie wiem jak zrobić aby kamera [w 3d] podążała za graczem. Próbowałem: direction = point_direction(x,y,obj_hero.x + lengthdir_x(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction),obj_hero.y + lengthdir_y(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction)); speed = point_distance(x,y,obj_hero.x + lengthdir_x(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction),obj_hero.y + lengthdir_y(-distance_to_object(obj_hero),obj_hero.direction))/8; I działało, ale nie mogłem ruszać kamerą... <_< Mój d3d_set_projection: d3d_set_projection(x,y,20, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),20, 0,0,1); I proszę nie sugerować się tym że to jest mój pierwszy post - nie oznacza to że nie mam doświadczenia z GM. :huh: Mam nadzieję, że znajdziecie rozwiązanie... :rolleyes: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 player: GML (Create) z=20 // pozycja Z alpha=0 // kąt poziomy beta=0 // kąt pionowy length=128 // odległość kamery od gracza GML (Draw) d3d_set_projection(x+lengthdir_x(length,alpha),y+lengthdir_y(length,alpha),z+length*cos(degtorad(beta)), x,y,z, 0,0,1); Kąt alpha możesz co step ustawiać na direction+180, przez co kamera będzie zza pleców gracza. Kąt beta służy do pionowej zmiany kąta nachylenia kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 GML (Draw) d3d_set_projection(x+lengthdir_x(length,alpha),y+lengthdir_y(length,alpha),z+length*cos(degtorad(beta)), x,y,z, 0,0,1); Ok, ale co musi być zamiast zmiennej "length" [sorry bo nie zrozumialem :( ] Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...