Skocz do zawartości

mapy


Simon

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne :] To kod do zapisu:

file='c:\1.txt';

file_open_write(file);

file_write_string('['+string(instance_count)+']');

for(n=0;n<instance_count;n+=1;)
{
  var i;
  
  i=instance_id[n];
  
  if instance_exists(i)
  {    
      if id!=i
      {
          dane[0]=x
          dane[1]=y
          dane[2]=object_get_name(i.object_index);
          
          file_write_string('['+string(dane[0])+','+string(dane[1])+','+string(dane[2])+']');
      }
  }
}

file_close();

Do odczytu zaraz napiszę.

 

EDIT

Oto on:

file_open_read(file);

wszystkie_dane=file_read_string();

file_close();

ilosc=string_copy(wszystkie_dane,0,string_pos(']',wszystkie_dane));

wszystkie_dane=string_replace(wszystkie_dane,ilosc,'');

ilosc=string_replace_all(ilosc,']','');
ilosc=string_replace_all(ilosc,'[','');

repeat(real(ilosc))
{
   aktualne_dane=string_copy(wszystkie_dane,0,string_pos(']',wszystkie_dane));
   
   wszystkie_dane=string_replace(wszystkie_dane,aktualne_dane,'');
   
   aktualne_dane=string_replace_all(aktualne_dane,']','');
   aktualne_dane=string_replace_all(aktualne_dane,'[','');
   
   dane[0]=string_copy(aktualne_dane,0,string_pos(',',aktualne_dane));
   aktualne_dane=string_replace(aktualne_dane,dane[0],'')

   dane[1]=string_copy(aktualne_dane,0,string_pos(',',aktualne_dane));
   aktualne_dane=string_replace(aktualne_dane,dane[1],'')

   dane[2]=string_copy(aktualne_dane,0,string_length(aktualne_dane));
   aktualne_dane='';

   if dane[0]!=''
   && dane[1]!=''
   && dane[2]!=''
   {
       execute_string('instance_create('+dane[0]+dane[1]+dane[2]+')');
   }
}

Myślę że w creditsach się pojawie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty też mogłeś :P

 

tomalas@ To jest b.proste :] Bierzesz wartość zmiennej i wpisujesz ją do pliku, podobnie jak w edytorze (tym wyżej). Taki mały przykład:

file='c:\1.txt';

file_open_write(file);

file_write_string($zmienna); file_writeln();
file_write_string($zmienna2); file_writeln();
file_write_string($zmienna3); file_writeln();
...

file_close();

Odczytujesz wtedy linijka po linijce:

file_open_read(file);

$zmienna=file_read_string(); file_readln();
$zmienna2=file_read_string(); file_readln();
$zmienna3=file_read_string(); file_readln();
...

file_close();

Teraz kilka słów na ten temat:

- file_read_string odczytuje wartość tekstową (a, b, c, abc4 itd.) z linijki.

- file_read_real odczytuje wartość liczbową (1, 2, 3 ,999 itd.) z linijki.

- file_readln i file_writeln przechodzi do kolejnej linijki w pliku.

I to chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Tymon napisał cały kod zapisu i odczytu. A pozatym jak zrobisz coś sam jest większa satysfakcja i przy okazji uczysz się. Jak będziesz co chwila o coś prosił to ci miejsca w creditsach zabraknie. Kiedyś założyłeś kilka tematów pod rząd. Na kilka z nich albo była już odpowiedź albo jest ona w helpie. Z początku też nie używałem helpa ale później zobaczyłem ,że są tam odpowiedzi na większość pytań i wszystkie kody jakie można użyć w GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! Wreszcie trafił się jakiś nowicjusz co zrozumiał na czym polega pisanie gier :] Tak trzymaj Tomalas ;)

 

Simon@ Już napisałem w PW, nie mam narazie czasu i ochoty robić takie rzeczy. To co napisałem (patrz wyżej) to naprawde dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...