Simon Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 jak zrobić żeby wyczytywało mapy z plików i jak wtedy wsadzać te mapy do tych plików bo chcę dodać do kariery gangstera edytor map Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Najłatwiej to zapisać pozycje i typy wszystkich obiektów do pliku. Potem trzeba napisać program który będzie ładował to wszystko do pustego rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 a mógłbyś dać przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Jasne :] To kod do zapisu: file='c:\1.txt'; file_open_write(file); file_write_string('['+string(instance_count)+']'); for(n=0;n<instance_count;n+=1;) { var i; i=instance_id[n]; if instance_exists(i) { if id!=i { dane[0]=x dane[1]=y dane[2]=object_get_name(i.object_index); file_write_string('['+string(dane[0])+','+string(dane[1])+','+string(dane[2])+']'); } } } file_close(); Do odczytu zaraz napiszę. EDIT Oto on: file_open_read(file); wszystkie_dane=file_read_string(); file_close(); ilosc=string_copy(wszystkie_dane,0,string_pos(']',wszystkie_dane)); wszystkie_dane=string_replace(wszystkie_dane,ilosc,''); ilosc=string_replace_all(ilosc,']',''); ilosc=string_replace_all(ilosc,'[',''); repeat(real(ilosc)) { aktualne_dane=string_copy(wszystkie_dane,0,string_pos(']',wszystkie_dane)); wszystkie_dane=string_replace(wszystkie_dane,aktualne_dane,''); aktualne_dane=string_replace_all(aktualne_dane,']',''); aktualne_dane=string_replace_all(aktualne_dane,'[',''); dane[0]=string_copy(aktualne_dane,0,string_pos(',',aktualne_dane)); aktualne_dane=string_replace(aktualne_dane,dane[0],'') dane[1]=string_copy(aktualne_dane,0,string_pos(',',aktualne_dane)); aktualne_dane=string_replace(aktualne_dane,dane[1],'') dane[2]=string_copy(aktualne_dane,0,string_length(aktualne_dane)); aktualne_dane=''; if dane[0]!='' && dane[1]!='' && dane[2]!='' { execute_string('instance_create('+dane[0]+dane[1]+dane[2]+')'); } } Myślę że w creditsach się pojawie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Dzięki :thumbsup: pewnie że się pojawisz tylko że bym wolał żebyś zrobił cały edytor i jakbyś chciał to mógłbyś wpisać tam :unsure: że to ty to zrobiłeś a jak zrobić w grze żeby odczytywało mapę? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Tymon a ja mam pytanie, jak wogóle zapisać jakieś zmienne do pliku. A potem żeby gra je odczytała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Ty też mogłeś :P tomalas@ To jest b.proste :] Bierzesz wartość zmiennej i wpisujesz ją do pliku, podobnie jak w edytorze (tym wyżej). Taki mały przykład: file='c:\1.txt'; file_open_write(file); file_write_string($zmienna); file_writeln(); file_write_string($zmienna2); file_writeln(); file_write_string($zmienna3); file_writeln(); ... file_close(); Odczytujesz wtedy linijka po linijce: file_open_read(file); $zmienna=file_read_string(); file_readln(); $zmienna2=file_read_string(); file_readln(); $zmienna3=file_read_string(); file_readln(); ... file_close(); Teraz kilka słów na ten temat: - file_read_string odczytuje wartość tekstową (a, b, c, abc4 itd.) z linijki. - file_read_real odczytuje wartość liczbową (1, 2, 3 ,999 itd.) z linijki. - file_readln i file_writeln przechodzi do kolejnej linijki w pliku. I to chyba tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 18 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 próbuję coś z tym zrobić ale miałbym do ciebie prośbę mógłbyś cały edytor zrobić i napisać że to ty wtedy wsadziłbym go na stronę i dopisałbym cię jako autora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Przecież Tymon napisał cały kod zapisu i odczytu. A pozatym jak zrobisz coś sam jest większa satysfakcja i przy okazji uczysz się. Jak będziesz co chwila o coś prosił to ci miejsca w creditsach zabraknie. Kiedyś założyłeś kilka tematów pod rząd. Na kilka z nich albo była już odpowiedź albo jest ona w helpie. Z początku też nie używałem helpa ale później zobaczyłem ,że są tam odpowiedzi na większość pytań i wszystkie kody jakie można użyć w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 No! Wreszcie trafił się jakiś nowicjusz co zrozumiał na czym polega pisanie gier :] Tak trzymaj Tomalas ;) Simon@ Już napisałem w PW, nie mam narazie czasu i ochoty robić takie rzeczy. To co napisałem (patrz wyżej) to naprawde dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się