Skocz do zawartości

Wieża strzelająca do wrogów


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem. W swojej grze mam wieże które mają strzelać we wrogów ale nie działają bo wrogów jest około 50 rodzaji to żeby w kodzie wieży nie pisać 50 razy to samo tylko z inną nazwą obiektu w karzdym obiekcie wroga ustawilem 'Parent' na jeden obiekt "cel".Gdy wróg podchodzi do wieży na pewną odlełość wieża zaczyna do niego strzelać gdy on odejdzie a inny wróg podejdzie w pole zasięgu wieży ona zaczyna strzelać w tego pierwszego nawet wtedy gdy on jest daleko daleko poza zasięgiem wieży.

 

Kod:

 

Wieża

 

Create

GML
gotowy=1

Step

GML
if (distance_to_object(cel) < 100 and gotowy=1)

{

instance_create(x,y,o_pocisk)

gotowy=0

alarm[0]=30

}

Alarm[0]

GML
gotowy=1

 

Pocisk

 

Create

GML
speed=10

Step

GML
direction=point_direction(x,y,cel.x,cel.y)

Kolizja z celem

GML
cel.hp-=10

instance_create(x,y,o_blood)

instance_destroy()

 

i to by było na tyle wiem że ten kod jest beznadziejny ale nie moge nic innego wymyśleć :/ moze ktoś ma jakiś przykład albo wie jak to zrobic prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz oblukam i podstawie kod do swojej gry i zobacze czy bedzie działać bo ale chyba o to chodziło jak coś to sie jeszcze odezwe na pw :D

 

DZIĘKI :thumbsup:

 

EDIT:

 

OK!!! xD działa wszystko ok przerobiłem troche do swojch wymagań i gitara jest :)

 

jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...