Skocz do zawartości

Potworki


garst

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem obiekt, który co 5 sekund tworzy inny obiekt. Chodzi mi o to żeby powstałe obiekty nie były w jednym miejscu, ale na około obiektu który je tworzy, czyli czymś w stylu if w jednym miejscu jest już obiekt żeby stworzyło następny pod nim a jeśli jest już kilka pod nim to potem po lewo potem w gore i potem w prawo i znowu w dol. Trochę napsialem nielogicznie, ale chyba zrozumiecie xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrazek lepiej zrób bo rzeczywiście to trochę nielogiczne, albo lepiej wytłumacz. Może być tak, że punkt tworzenia przesuwa się po okręgu dookoła obiektu ? A potem by ewentualnie zwiększał promień ( odległość od obiektu ) po zapełnieniu ?

 

edit :

Jeśli tak to łap skrypt ( zakładając, że twoje potworki mają rozmiary 32x32 i wycentrowany orgin ) :

 

Create :

GML
alarm[ 0 ] = room_speed;

 

Alarm[0] :

GML
var temp_len, temp_dir, xx, yy;

 

temp_len = 64;

temp_dir = 0;

 

while( 1 )

{

xx = x + lengthdir_x( temp_len, temp_dir );

yy = y + lengthdir_y( temp_len, temp_dir );

 

if position_meeting( xx, yy, obj_enemy )

{

if temp_dir == 315

{

temp_len += 32;

temp_dir = 0; continue;

}

temp_dir += 45; continue;

}

else

{

instance_create( xx,yy,obj_enemy ); // tworzenie wroga

alarm[ 0 ] = room_speed;

break; // przerwanie pętli

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...