Skocz do zawartości

Postać się ślizga podczas chodzenia


mto

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem moja postac sie slizga podczas chodzenia potrzebowałbym kodu na chodzenie z gory thx

 

Postać ślizga się podczas chodzienia i potrzebujesz kodu na chodzenie?

 

GML
image_angle = direction

if keyboard_check(vk_up) speed = 0

if keyboard_check(vk_down) speed=-3

if keyboard_check(vk_left) direction+=8

if keyboard_check(vk_right) direction-=8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w FAQ na stronie głównej.

 

Dla wersji niezarejestrowanej (musisz mieć 360 spritów hero, i na każdym obrócony o 1* w prawo.

GML
image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

else

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

 

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=3;

else

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-2;

else

speed=0;

 

Dla wersji zarejestrowanej: (obraca automatycznie)

GML
image_index = direction;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

else

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

 

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=3;

else

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-2;

else

speed=0;

 

Teraz czytając post autora drugi raz, dojrzałem tam hmm że on z góry dziękuje a nie ze widok z góry;) więc jeżeli Ci chodziło o chodzenie z góry j.w. a jeżeli platformowe pisz tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dalem takie kody do create

GML
xx = x;

yy = y;

entered = true;

move_speed = 3;

image_single=0;

image_speed=0;

//i do stepu

}

 

switch (keyboard_key)

{

case vk_up:

if entered

{

yy -= 32;

entered = false;

sprite_index=spr_up;

image_single=-1;

image_speed=0.3;

}

break;

 

case vk_down:

if entered

{

yy += 32;

entered = false;

sprite_index=spr_down;

image_single=-1;

image_speed=0.3;

}

break;

 

case vk_left:

if entered

{

xx -= 32;

entered = false;

sprite_index=spr_left;

image_single=-1;

image_speed=0.3;

}

break;

 

case vk_right:

if entered

{

xx += 32;

entered = false;

sprite_index=spr_right;

image_single=-1;

image_speed=0.3;

}

break;

 

}

 

if place_free(xx,yy)

{

if mp_linear_step(xx,yy,move_speed,false)

{

entered = true;

if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down)

&& !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right))

{

image_single=0;

image_speed=0;

}

}

}

else

{

xx = x;

yy = y;

}

I dalej mi nie chce odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to że chodzisz w czterech kierunkach bez direciton tylko ze zmianą sprita?

 

GML
//gora

if keyboard_check_pressed(vk_up)//nacisniecie przycisku (dowolny)

{

direction = 90; //obrocenie o 90*(czyli w gore)

speed = 3; // predkosc = 3

image_index = spr_gora // dorób tak w każdym kierunku

}

if keyboard_check_released(vk_up) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-90; //cofniecie obrotu o 90*(czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

//lewo

if keyboard_check_pressed(vk_left)//nacisniecie przycisku (dowolny)

{

direction = 180; //obrocenie o 180*(czyli w lewo)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_left) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyzej)

{

direction =-180; //cofniecie obrotu o 180*(czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

 

//dół

if keyboard_check_pressed(vk_down)//przytrzymanie przycisku (dowolny)

{

direction =270; //obrocenie o 270*(czyli w dół)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_down) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-270; //cofniecie obrotu o 270* (czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

//prawo

if keyboard_check_pressed(vk_right)//przytrzymanie przycisku (dowolny)

{

direction = 360; //obrocenie o 360*(czyli w prawo)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_right) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-360; //cofnięcie oborotu o 360* (czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...