mto Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mam problem: moja postać się ślizga podczas chodzenia potrzebowałbym kodu na chodzenie z góry thx :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 mam problem moja postac sie slizga podczas chodzenia potrzebowałbym kodu na chodzenie z gory thx Postać ślizga się podczas chodzienia i potrzebujesz kodu na chodzenie? GML image_angle = direction if keyboard_check(vk_up) speed = 0 if keyboard_check(vk_down) speed=-3 if keyboard_check(vk_left) direction+=8 if keyboard_check(vk_right) direction-=8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Wszystko w FAQ na stronie głównej. Dla wersji niezarejestrowanej (musisz mieć 360 spritów hero, i na każdym obrócony o 1* w prawo. GML image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3; else if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-2; else speed=0; Dla wersji zarejestrowanej: (obraca automatycznie) GML image_index = direction; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3; else if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-2; else speed=0; Teraz czytając post autora drugi raz, dojrzałem tam hmm że on z góry dziękuje a nie ze widok z góry;) więc jeżeli Ci chodziło o chodzenie z góry j.w. a jeżeli platformowe pisz tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mto Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 ja dalem takie kody do create GML xx = x; yy = y; entered = true; move_speed = 3; image_single=0; image_speed=0; //i do stepu } switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 32; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_down: if entered { yy += 32; entered = false; sprite_index=spr_down; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_left: if entered { xx -= 32; entered = false; sprite_index=spr_left; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_right: if entered { xx += 32; entered = false; sprite_index=spr_right; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,move_speed,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } I dalej mi nie chce odpalic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Po to daliśmy Ci kod na chodzenie żebyś nim zastąpił swój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mto Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 na twoim kodzie mi sprite jezdzi mi jak auto a mi chodzi o to by zmienial sie razem z tym jak chodze sciagnalem przyklad ale nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Chodzi Ci o to że chodzisz w czterech kierunkach bez direciton tylko ze zmianą sprita? GML //gora if keyboard_check_pressed(vk_up)//nacisniecie przycisku (dowolny) { direction = 90; //obrocenie o 90*(czyli w gore) speed = 3; // predkosc = 3 image_index = spr_gora // dorób tak w każdym kierunku } if keyboard_check_released(vk_up) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-90; //cofniecie obrotu o 90*(czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //lewo if keyboard_check_pressed(vk_left)//nacisniecie przycisku (dowolny) { direction = 180; //obrocenie o 180*(czyli w lewo) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_left) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyzej) { direction =-180; //cofniecie obrotu o 180*(czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //dół if keyboard_check_pressed(vk_down)//przytrzymanie przycisku (dowolny) { direction =270; //obrocenie o 270*(czyli w dół) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_down) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-270; //cofniecie obrotu o 270* (czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //prawo if keyboard_check_pressed(vk_right)//przytrzymanie przycisku (dowolny) { direction = 360; //obrocenie o 360*(czyli w prawo) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_right) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-360; //cofnięcie oborotu o 360* (czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mto Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Chodzi Ci o to że chodzisz w czterech kierunkach bez direciton tylko ze zmianą sprita? TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 No to masz w poście wyżej.... :) jak zrobisz tamto powinno wszystko śmigać jak ta lala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się