Skocz do zawartości

model .obj


Ra3l

Rekomendowane odpowiedzi

Model pewnie sie laduje, najlepiej osobno ladowac najpierw material (plik *.mtl), a potem dopiero obiekt (plik *.obj). Pamietaj aby obiekt modelowany byl zcentralizowany (bez zadnego duzego odbiegania od pozycji [0;0;0]), oraz zeby nie byl ani za maly ani za duzy. w sketchupie mozna podawac jaka miara ma byc eksportowany plik obj. Ponadto podczas eksportu koniecznie ustaw opcje "triangulate all faces", bo inaczej modelu nie wczyta. I upewnij sie ze UV mapa modelu jest poprawna :)

A jeszcze jedno: do ustawiania rysowanego modelu uzywaj translacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co rozumiesz pod pojeciem ani za maly ani za duzy ?;]

 

najlepiej osobno ladowac najpierw material (plik *.mtl), a potem dopiero obiekt (plik *.obj).

 

nie rozumiem tam jest tylko kod na ladowanie OBJ,

 

w sketchupie mozna podawac jaka miara ma byc eksportowany plik obj.
gdzie? znalazłem

 

Ponadto podczas eksportu koniecznie ustaw opcje "triangulate all faces
gdzie? znalazłem

 

do ustawiania rysowanego modelu uzywaj translacji.

nie kumam?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ladowaniu OBJ masz jako jeden argument normalnie ustawione -1, co oznacza ze ma ladowac material podany w pliku obj, mozesz tez osobno zaladowac plik mtl, a potem przy ladowaniu obj wpisac zamiast tamtego -1, index wczytanego wczesniej materialu. jutro zapewne sypne przykladem jak zrobic to i reszte ktora wymienilem a ktora nie jest jasna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...