Luksor Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Jest obiekt A który ma zmienną x, jeśli któryś z obiektów B ma zmienną x o tej samej wartości, wykonuje się event_user(0). Proszę o pomoc w napisaniu kodu. :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 zrób tak, że to nie są takie same zmienne (mają inne nazwy w każdym obj)i ustaw je na globalne, po czym zrób kontroler w którym będzie w step kod typu if global.tralala = global.trili, to coś tam, coś tam ;) ED: o, step kontrolera,(no bo zmienne już gdzieś masz): GML if (global.zmiennajeden=global.zmiennadwa)) { jakaś tam akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 zrób tak, że to nie są takie same zmienne (mają inne nazwy w każdym obj)i ustaw je na globalne, po czym zrób kontroler w którym będzie w step kod typu if global.tralala = global.trili, to coś tam, coś tam ;) Niestety wszystkie muszą mieć tę samą nazwę, gdybym użył Twojego pomysłu bardzo bym sobie skomplikował sprawę. Poza tym obiekty tworzone są dynamicznie i musiał bym pisać skrypt na tworzenie zmiennych o innych nazwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 no to może zamiast zmiennych globalnych porównywać odniesienia do tych zmiennych w danych obiekcie, w kontrolerze, coś takiego: GML if (obj1.tazmienna=obj2.tazmienna)) { jakaś tam akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 GML (obiekt A) var v,t; v=zmienna; t=0; with(obiekt_b) if(zmienna==v) { t=1; break; } if(t) event_user(0); Ile jeszcze będziesz się pytał o strukturę with? Naucz się jej w końcu. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się