Farkraj Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Nie miałem pomysłu jak nazwać teamt ale do rzeczy. Na problem natknołem się podczas tworzenia shootera top-down. Mam postać pohatera top down z ramionami, sprite pistoletu to ręka + pistolet i są rysowane w odpowiedniej częsci bohatera mając ustawiony Origin "center". Ale! pocisk który ma wylatywać z tejże broni wymaga ustawienia originu na lufie broni a nie na srodku... jeżeli ustawie na lufie to ręka z bronią się rysuje na plecach bohatera co wpływa ujemnie na realizm :D . Tułów bohatera jest rysowany draw_sprite_ext'em GML draw_sprite_ext(spr_tuluw,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha); wiec obraca się do kierunku myszy i jeżeli kombinuje w rysowaniu broni z x+5 itd to ręka z pistoletem wesoło lata dookoła bohatera przy poruszaniu się. I takie to moje pytanie jak zrobić aby ręka z bronią była rysowana w odpowiednim miejscu, obracała się z bohaterem, i żeby z lufy wylatywał pocisk a nie kilkanascie pixeli obok. Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Popraw sprity, wtedy wystarczy ze pocisk ustawisz w środku bohatera i wlala :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Przy tworzeniu instancji do współrzędnych musisz dodać lengthdiry np. GML instance_create(x+lengthdir_x(10,direction-45),y+lengthdir_y(10,direction-45),oPocisk)Pierwsza liczba to długość wektora w pikselach druga to kierunek. Pokombinuj z wartościami, aż Ci wyjdzie pożadany efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 dzienki :D poradzilem se innym sposobem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się