Skocz do zawartości

Zabezpieczanie zasobów gry


Hunter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku chciałbym przeprosic jesli temat jest w niewłasciwym dziale, po prostu nie wiem gdzie go umiescic.

 

Ostatnio duzo myslałem nad tym jak mozna chronic zasoby gry ktore sa ładowane do programu przez kod. Wiadomo taka grafika/muzyka jest bardzo podatna na zmiane, lub na kradzierz (przyjmując ze ktos nie uzywa dekompilatora). Czy mozna jakos zabezpieczyc te pliki tak aby były obsługiwane przez program ale mozliwie jak najcieższe do podmiany i edycji ? Niestety nie znalazłem odpowiedzi na forum wiec pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz żeby zasoby były modyfikowane/podmieniane to sprawdzaj ich sumy kontrolne. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=357482 - tu masz jakąś bibliotekę do GM obliczającą MD5 and more.

 

Przed "kradzieżą" takich zasobów możesz się uchronić (w pewnym stopniu) szyfrując pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...