Skocz do zawartości

Maska sprite w 3D


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw w Photoshopie czy innym programie graficznym z teksturki tego drzewka robisz maskę kanału alpha, czyli przerabiasz go na obraz w odcieniach szarosci. Te miejsca gdzie maja byc najbardziej widoczne powinny byc najjasniejsze (biale), a te ktore najmniej widoczne najciemniejsze (czarne). Potem laczysz maske alpha z docelowa tekstura funkcja: sprite_set_alpha_from_sprite(sprite,sprite_alpha) gdzie sprite to sprite drzewka, a sprite_alpha to maska alpha tego drzewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak w 2d, dalej tak samo uzywasz tekstury drzewka, tyle ze ma juz ona kanal alpha z innej tekstury. Nic nie musisz zmieniac w grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...