megaman Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 GML draw_text(x-20,y-40,'live :'+string(zycie)) dałem taki kod w drawie, ale jak zrobić żeby nie pisało nad postacią życie 100 tylko żeby narysowało mi pasek życia gdzieś w lewym dolnym rogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 draw_helathbar(.....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitero Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Zamiast "x" i "y" dajesz docelowe np. 470,600 (Koordynaty sprawdż w roomie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 FATAL ERROR in action number 2 of Draw Event for object obj_bohater: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_healthbar(x-20,y-40,'live :'+string(zycie)) at position 48: Wrong number of arguments to function or script. TO Wyskoczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie wpisałes w funkcji wszytkich argumentów ! draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount,backcol,mincol, maxcol,direction,showback,showborder)- dzięki tej funkcji możesz rysować pasek energii (lub inny pasek przedstawiający pewną wartość np: uszkodzenia). Wartości (x1,y1,x2,y2) określają całkowity rozmiar paska. Amount określa, ile procent wypełnienia całego paska stanowi 100% całej energii. Backcol jest to kolor tła paska. Mincol i maxcol określają kolorystykę paska, zależną od wartości zmiennej health ale wtedy, kiedy wartość amount znajduje się w przedziale od 0 do 100. Uwzględniając amount, te kolory będą się zmieniać. Możesz np: zrobić przejście z koloru zielonego (gdy gracz posiada dużą ilość energii) do czerwonego (gdy tej energii jest mniej). Direction określa kierunek, w którym rysowany jest pasek energii . 0 oznacza rysowanie od lewej, 1 od prawej, 2 od góry a 3 od dołu. Showback określa, czy backcol ma być ignorowany, a showborder definiuje, czy cały pasek ma być obramowany czarną obwódką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount(100),backcol(c_green),mincol(c_red),m axcol(c_red),direction,showback0,showborder) Dałem tak i nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 showback i showborder musisz chyba zastapić wartościami 0(nie) albo 1(tak) :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount100,backcol(c_green),mincol(c_red),maxcol(c_red ),direction,showback0,showborder1) tak dałem i nadal nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ty umiesz wywoływać funkcje?! (miałem to napisac w edicie posta wcześniejszego, ale zamknął (?) temat) To się pisze tak: GML draw_healthbar(x,y-15,x+20,y-10,100,c_green,c_red,c_red,0,0,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 zmaszynowa=1 zshotgunma=0 zycie=100 kolizja=0 time=0 to mam w create i jak zrobić żeby odejmowało mi też życie na moim pasku życia a to w alarm 1 if( obj_gracz.zyciegracza + 5 < 100 ) obj_gracz.zyciegracza += 5; else obj_gracz.zyciegracza = 100; alarm[1] = -1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 To zamień '100' w tym drawie na 'zycie'(tylko bez apostrofów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi