london Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Mam mały kłopot. Chce aby mój typek strzelał co jakiś czas a nie jak karabin ciągle. Wiem, że był już taki temat ale szukałem i nie znalazłem. Kiedyś to umiałem zrobić ale dawno nie siedziałem w gm i zapomniałem. Może mi ktoś poóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 if (blokstrzalu=0) { tu kod strzelania + blokstrzalu=1; alarm[0]=(czas miedzy dwoma strzalami); } w alarm[0]: blokstrzalu=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Obawiam się, że to nie zadziała ponieważ jako strzelanie mam ustawione stworzenie nowego obiektu, który służy jako pocisk . Tak więc najprościej chyba powiedzieć jak zrobić żeby jak dam np. alarm 15 to po upływie tego czasu następuje stworzenie obiektu a mi konkretnie chodzi o to, że np. jak trzymam spacje to wogóle nie chce sie obiekt stworzyć tylko musze wcisnąć spacje a ja chce żeby obiekt sie stwarzał nawet jak trzymam spacje ale dopiero po określonym czasie a nie co chwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Grudnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 No to przeciez Quetzacotl podal rozwiazanie i tym sposobem uzyskasz to co chcesz, czyli tworzenie obiektu kuli co okreslony przedzial czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 23 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Uporałem się już z tym problemem ale mam pytanko. Jak zrobić aby obiekt który wyjdzie poza room z lewej strony wyszedł z prawej i odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Zwykłe warunki: if x<=-sprite_width {x=room_width+sprite_width;} if x>=room_width+sprite_width {x=-sprite_width;} Dla y coś podobnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Co ty Tymon. Po co się tak męczyć? Nie lepiej dać w Outside Room: move_wrap(true,true,wielkość_objektu); A jak wolisz metodę Tymona, to już lepiej tak: { if (x < 0 && hspeed < 0) x = room_width + sprite_xoffset; if (x > room_width && hspeed > 0) x = -sprite_width + sprite_xoffset; if (y < 0 && vspeed < 0) y = room_height + sprite_yoffset; if (y > room_height && vspeed > 0) y = -sprite_height + sprite_yoffset; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Co to za różnica? Działa prawie tak samo :P BTW... Ty ten kod (jeśli się nie myle) to wyciągnołeś z jakiegoś przykładu. Jeśli jestem w błędzie to sorka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Ten drugi kod, to wziąłem z przykładu na Asteroidsy z GM 4.3c :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się